شناسهٔ خبر: 33689364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان پروژه گردشگری در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای ۶۲ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: در زمان حاضر ۳۰ هتل جدید با ۲۲۴۳ اتاق و مجموع ظرفیت ۴۵۸۰ تخت اقامتی در این استان در حال احداث است که به صورت میانگین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: تا پایان دولت دوازدهم، تعداد ۱۷ هتل به چرخه هتلینگ استان اضافه می‌شود که از این میان ۶ هتل تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

آبدار اشتغال مستقیم پیش بینی شده بر اساس ۶۲ پروژه سرمایه گذاری در حال اجرا را ۳۸۶۴ نفر اعلام کرد.

وی افزود: در کنار سرمایه گذاری عنوان شده در حوزه گردشگری استان در سال جاری، مبلغی به میزان ۱۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی مورد نیاز جهت پیشبرد و تکمیل پروژه‌ها برآورد شده است.

آبدار حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان شرقی با وجود ۴۷ منطقه نمونه و ۵۲ روستای هدف گردشگری، ظرفیت مناسبی جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقای سطح کیفی گردشگری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.

 

انتهای پیام/ش

۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان پروژه گردشگری در آذربایجان شرقی اجراشد

 

نظر شما