شناسهٔ خبر: 33684927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در گفت‌وگو با رئیس پلیس راهور استان البرز مطرح شد:

کاهش تصادفات فوتی و جرحی در ۳ ماهه اول سال در البرز

رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: در سه ماه اول سال جاری در راهور البرز ۲۹ درصد تصادفات فوتی و ۲۵ درصد تصادفات جرحی کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس راهور استان البرز ادامه داد:از مردم عزیز و رانندگان محترم تقاضا داریم که همکاری لازم را داشته باشند و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند که در ماه های آینده هم شاهد این روند کاهش تصادفات فوتی و جرحی باشیم.
وی افزود: با توجه به رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس طرح تابستانی پلیس راهور هم شروع شده که این طرح از تاریخ یکم تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

سرهنگ شرق افزود: در سه ماه تابستان با توجه به سفرهای استانی که در سطح کشور شاهد هستیم و به خصوص استان البرز که در مسیر گذر حدود۱۷ استان شمالی، شمال غربی و جنوبی در مسیر استان های تفریحی کشور قرار داریم از رانندگان محترم انتظار داریم که قدانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و همچنین قبل سفر خورده‌ای خود را از نظر فنی، معاینه فنی به خصوص ترمزهای خودرو را چک کرده که در حین سفر به علت نقص فنی دچار حادثه نشوند.
وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان در مسیر سفر احساس خستگی و خواب آلودگی کردند حتما در مسیر امن استراحت کافی را بکنند و از هرگونه عجله و شتاب بی مورد در هنگام سفر خودداری کنند.
 شرق تصریح کرد: تمام ارگان هایی که در ترافیک دخیل هستند مانند شهرداری، اورژانس، آموزش و پروش و همیاران پلیس، صدا و سیما و اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار میرو که با پلیس راهور  همکاری لازم را داشته باشند.
سرهنگ شرق در خصوص کاهش  ترافیک در سطح استان البرز گفت:  معابر شهر کرج به صورت هوشمند کنترل می‌شود  که این امر باعث کاهش محسوسی در تخلفات رانندگی شده است.

او افزود: استفاده از سیستم های هوشمند و تلاش همکاران ما  باعث شده که شاهد کاهش تخلفات رانندگی در سطح استان باشیم.

وی در خصوص کاهش ترافیک  خیابان پر تردد بهشتی افزود: خیابان بهشتی و سایر خیابان های پر تردد شهر بهتر است هرچه زودتر  پارکومترها فعال بشوند و هچنین حاشیه پارک ها در اختیار قشر خاصی قرار نگیرد و این معابر عمومی بوده و پارک حاشیه ها به صورت عادلانه برای همه عموم استفاده کنند.

او ادامه داد: در استان و هسته مرکزی شهر کمبود پارکینگ داریم و امیدواریم با الیت شاهد مدیریت ترافیک از طرف مردم باشیم و هر چه سریع تر در کرج راه اندازی شود و به عبارت دیگر زمانی که مردم در مدیریت ترافیک همراهی نکنند کار ما اثرگذار نخواهد بود.

سرهنگ شرق در خصوص ساختمان هایی که در خیابان ها ساخته شده و فاقد پارکینگ هستند تصریح کرد: در خصوص این موضوع بهتر است شهرداری پاسخگو باشد اما نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر اعم از مراکز آموزشی و درمانی باعث می‌شود که تقاضا سفر به هسته مرکزی شهر بیشتر شود و مشکلات ترافیکی را دو چندان کند.

سرهنگ شرق در مورد همکارای خود در پلیس راهور در خصوص موضوع تشویق و تخلف  افزود:  این موضوع یک مساله درون سازمانی هست که هر فردی ماموریت بیشتری را انجام می‌دهد حتما تشویق خواهیم کرد و به عبارت دیگر تشویق و تنبیه لازمه سیستم مدیریتی است و به نظر بنده اگ تشویق و تنبیه نباشد سیستم نمی‌تواند پویا عمل کند.

او در خصوص دوربین های هوشمندی که در سطح شهر هستند گفت: ما در سطح شهر شهر دوربین های هوشمند داریم که با استفاده از آنها کار اعمال قانون را اجرا میکنیم و همچنین دوربین های سیار هم در اختیار پلیس راهور هست که آنها هم می‌توانند  اعمال قانون را انجام دهند و ما به سمت  حرکتی هستیم که بتوانیم از ابزارهای  هوشمند بیشتر استفاده کنیم که در بحث کنترل و مدیریت ترافیک سیستم های سنتی نمی تواند در بحث ترافیک موفقیت آمیز باشد.


وی در خصوص موضوع زوج و فرو افزود: در حال حاضر شهر تهران هم بعد از سال ها به نوعی طرح زوج و فرد را کنار گذاشته ور از برنامه های جایگزین استاده می‌کنند. این موضوع در کرج بستگی به تصویب شورای ترافیک دارد و این شورا هم آنچه که به نفع مردم و به سود شهر باشد مصوب می کند  و ما هم بعد از تصویب می‌توانیم طرح زوج و فرد را اجرا کنیم.

سرهنگ شرق افزود: در شهر کرج هر شهروندی که استارت بزند واز هر نقطه شهربه نقطه دیگر بخواهد سفر کند بدون اینکه هزینه ای را متقبل شود معابر ما به هر حال ظرفیتی دارد و خارج از ظرفیت اگر سفری صورت گیرد شاهد جلوه های ترافیکی، بار ترافیکی و اختلال در نظم ترافیکی خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور استان البرز در مورد اعمال قانون  برای برخی از وسایل نقلیه توسط جرثقیل  عنوان کرد: بنده امیدوار هستم که شهروندان عزیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند که خودروی شهروندی را به پارکینگ انتقال ندهیم.

او افزود: به منظور تسریع در تردد شهروندان خودروهایی که ایجاد سد معبر کرده را با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جرثقیل ها بیمه هستند و اگر خودروی شهروندی در حین انتقال دچار آسیب شود  می‌توانند از طریق بیمه همان جرثقیل پارکینگ مربوطه یا پیمانکار مربوطه ادعای خسارت کند و  خسارت خود را دریافت کنند

سرهنگ شرق در آخر در خصوص سه شنبه های بدون خودرو در کرج بیان کرد: سه شنبه های بدون خودرو در شهر کرج در حال فرهنگ سازی است که به نظر بنده این امر باید زودتر از اینها اقدام می‌شود در حال حاضر خیلی هم دیر شده است که البته باز هم جای امیدواری است که این موضوع استارت زده شده و امیدوارم روزی برسد که بتوانیم برای سفرهای درون شهری از وسایل نقلیه بدون موتور مانند دوچرخه استفاده کنیم که این امر هم باعث کاهش آلودگی شهر می‌شود و هم شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود این در صورتی است که استفاده از دوچرخه باعث ورزش و سلامتی شهروندان هم خواهد شد.

او گفت: در این مدت تمام مراسم هایی که هیات ورزش جوانان استان به خصوص جناب آقای غفرانی برگزار کردند کمال همکاری را داشتیم و امیدوارم این موضوع به زودی انجام شود.

۴۶

نظر شما