شناسهٔ خبر: 33683721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

چـه کسـی ترمز سپاهان را کشید؟!

صاحب‌خبر -

ناکامی سپاهان با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در فصل گذشته چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی باعث شد شایعات زیادی درباره تغییرات مدیریتی و فنی این باشگاه به گوش برسد با این حال قلعه‌نویی در سپاهان ماندنی شد و تابش هم کماکان بر مسند مدیریت باشگاه است. با تکذیب این شایعات و ادامه روند قبلی و تاکید مدیران سپاهان به ثبات، انتظار می‌رفت سپاهانی‌ها برای جبران مافات با توپ پر وارد نقل‌وانتقالات شوند به خصوص این‌که پرسپولیس و استقلال درگیر انتخاب سرمربی جدید بودند و این برای زردپوشان بهترین فرصت بود تا هرچه زودتر وارد بازار نقل‌وانتقالات شوند و به قولی شاه‌ماهی‌ها را صید کنند.

اما در عمل حداقل تا امروز نه تنها چنین نشده بلکه شاهد جدایی چند بازیکن شاخص و تاثیرگذار سپاهان از جمله سیاوش یزدانی، خالد شفیعی، بختیار رحمانی و جلال‌الدین علی‌محمدی هستیم ضمن این‌که ماندن کی‌روش استنلی آقای گل برزیلی لیگ برتر هم در این تیم قطعی نیست. با این عملکرد ناامید‌کننده‌ای که سپاهان در فصل نقل‌وانتقالات داشته، با در نظر گرفتن ورود و خروج‌های فصل نقل‌وانتقالات در مجموع ۶ جای خالی در لیست بزرگسال دارد و مسئولان سپاهان تا امروز فقط یک ستاره جذب کرده‌اند و بیرون کشیدن محمدرضا حسینی، بازیکن سابق ذوب‌آهن از دهان پرسپولیس و استقلال تنها هنر آن‌ها بوده است.

مدیران سپاهان در حالی نتوانسته‌اند با وجود داشتن بودجه مناسب لیست امیر قلعه‌نویی را جذب کنند که دیگر رقبا سخت در حال تلاش برای بستن تیمی خوب هستند و جالب‌تر آن‌که بعضی از آن‌ها اصلا در لیست بزرگسال‌شان جای خالی وجود ندارد! سپاهان هنوز درگیر پیدا کردن دفاع وسط و تمدید با کی‌روش و کومان است ضمن این‌که در جذب بال چپ هم مغلوب رقبا شده است. تعلل باشگاه سپاهان در چند روز اخیر باعث شد گزینه‌های مدنظر برای دفاع وسط و بال چپ با باشگاه‌های دیگر به توافق برسند تا عملا دست سپاهان در پوست گردو بماند.

تا چند روز پیش از کاوه رضایی، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد به عنوان گزینه‌های سپاهان یاد می‌شد اما مشخص نیست چرا مذاکره با این بازیکنان یا به نتیجه نرسید یا اصلا مذاکره‌ای صورت نگرفت. این در شرایطی است که گفته می‌شود اوضاع مالی باشگاه سپاهان نسبت به دیگر باشگاه‌های لیگ برتری بسیار بهتر است و به گفته تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان ۱۰۰ میلیارد بودجه باشگاه سپاهان مصوب شده که البته برای همه تیم‌های باشگاه است.

این‌که چرا باشگاه سپاهان تعلل می‌کند و طبق لیست قلعه‌نویی پیش نمی‌رود جای بحث و تامل دارد. شاید با وجود بودجه نسبتا مناسب، مدیران رده‌های بالاتر ترمز مدیران ورزشی سپاهان را کشیده‌اند و به آن‌ها تاکید کرده‌اند با توجه وضعیت مالی و اقتصادی، ریخت و پاش ممنوع! احتمال دیگری که می‌توان داد این است که با توجه به ناکامی سپاهان در فصل گذشته با وجود هزینه نسبتا بالا، مدیران کارخانه دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری هنگفت در فوتبال ندارند و به فقط به حضور در لیگ برتر راضی هستند و نمی‌خواهند بیشتر از این هزینه کنند چراکه صدای جامعه کارگری درآمده؛ اتفاقی که درباره باشگاه ذوب‌آهن و کارگران کارخانه ذوب‌آهن رخ داد. هرچه هست به نظر می‌رسد در فصل پیش رو باز رقابت اصلی بین استقلال، پرسپولیس و احتمالا تراکتورسازی است و سپاهان با این رویه نمی‌تواند در حکم مدعی عمل کند. البته پدیده یحیی گل‌محمدی را هم نباید از معادلات قهرمانی فصل نادیده گرفت؛ شگفتی‌سازی که توانست سهمیه بگیرد و حالا با حفظ کادر فنی و جذب چند بازیکن شاخص مثل سیدمهدی رحمتی حریف سرسختی خواهد بود.

نظر شما