شناسهٔ خبر: 33672637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قانون، منشور کار شورای نگهبان

معاون امور اجرایی شورای نگهبان در قزوین گفت: شورای نگهبان باید در انتخابات بی طرف باشد و این یک وظیفه قانونی و عقلانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز قزوین، سیامک ره‌پیک در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق دفتر نظارت و بازرسی استان قزوین گفت: شورای نگهبان باید رعایت اخلاق را در دستور کار قرار دهد و به هیچ کس امتیاز و توصیه نامشروعی نکند.
وی گفت: توجه به رای مردم جزء ارزش‌ها و اساس‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه رای مردم حق الناس است و باید از آن دفاع کرد، گفت: در سال ۸۸ ادعایی مطرح شد که بی پایه بود و این موضوع احتمال وقوع سیستماتیک هم ندارد چه برسد که اتفاق بیافتد.
ره‌پیک با بیان اینکه انتخابات تاثیرات واقعی در کشور دارد افزود: همه تمایل دارند هر دوره‌ای افرادی انتخاب شوند که به نسبت دوره قبل بهتر باشند.
وی  افزود: اگر بین انتظارات مردم و واقعیتی که وجود دارد شکاف نباشد و یا شکاف منطقی باشد مردم حمایت می‌کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ناظر نباید در انتخابات دخالت کند، اگر در صندوق تخلفی صورت گرفت نیروی انتظامی باید وارد شود.
معاون امور اجرایی شورای نگهبان اضافه کرد: تا کنون همه انتخابات به موقع انجام شده و هیچ موضوعی حتی جنگ هم این اصل را تغییر نداده است.
ره‌پیک افزود: اعتماد، اقتدار و قدرت تولید می‌کند و مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید انتخابات سر وقت انجام شود.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان گفت: نظام جمهوری اسلامی با ارزش‌ترین دست اورد انقلاب اسلامی است و در این عمر چهل ساله منحرف نشده است.
صفری افزود: پشتیبانی بزرگان استان و مسئولان در موضوع نظارت بر انتخابات بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: شورای نگهبان این ظرفیت را دارد که به یک نقطه امید تبدیل شود.
در پایان این مراسم محمدتقی صفری به عنوان رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان قزوین معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام ولی الله نصیری رئیس سابق این نهاد قدردانی شد.
 
 

نظر شما