شناسهٔ خبر: 33672305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دائرة المعارف مدیریت چهل ساله آموزش و پرورش تدوین می‌شود

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: دائرة المعارف دانش و تجربه مدیریت چهل ساله وزارت آموزش و پرورش تدوین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تحریر و تبیین شد یک سند فاخر اجتماعی است که پرداختن به آن و عملیاتی کردن محورهای این بیانیه مسیر توسعه کشور را هموار می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در یکی از فرازهای ارزشمند این بیانیه، مقام معظم رهبری همگان را به کنکاش در تجربیات چهل ساله انقلاب فرا خوانده و فرمودند: «برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت».

الهیار گفت: در این راستا قصد داریم از طریق مصاحبه های حضوری و تجمیع مستندات تاریخی، اداری و مدیریتی، دانش و تجربیات مدیران را مستند و دائرة المعارفی تحت همین عنوان به جامعه بزرگ فرهنگیان تقدیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک این گنجینه فاخر می تواند به عنوان چراغ راهی برای فرهنگیان جوانی باشد که در چرخه مدیریتی این وزارتخانه قرار می گیرند تا ضمن حفظ استمرار مدیریت در نظام تعلیم و تربیت از هدر رفت منابع انسانی و مالی جلوگیری به عمل آید.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: استفاده از دانش و بهره گیری از تجربیات گذشتگان در کنار کسب مهارت ها و دانش های جدید، همانند پلی است که گذشته را به آینده متصل می کند و توسعه متوازن را در بخش های مختلف کشور به ارمغان می آورد. /

نظر شما