شناسهٔ خبر: 33671742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ناظر گمرکات مازندران:

۳۱۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران صادر شد

نوشهر - ناظر گمرکات مازندران میزان صادرات از طریق گمرکات استان را ۳۱۷ هزار تن به ارزش بیش از ۶۶ میلیون دلار اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی سه ماهه سال ۹۸ رشد شش درصدی درآمدی گمرکات استان مازندران را شاهد بودیم افزود: طی سه ماهه سال ۹۸ واردات انواع کالا به مازندران از مرز ۳۲۰ میلیون و ۷۰۲ هزار دلار گذشت و درآمد گمرکات مازندران از این میزان مبادله کالا از مرز ۴۲۲ میلیارد و۴۷ میلیون ریال گذشت که نسبت به ۳ ماهه سال ۹۷ رشد ۶ درصدی را داشته است.

وی افزود: در این مدت از ۲۰ کشور مختلف جهان نظیر روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان، سوئیس و… بیش از ۹۷۶ هزارتن انواع کالا از طریق گمرکات استان مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار) وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ به ترتیب از نظر وزنی و ارزشی ۱۷ و۴۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۵ درصد، ذرت دامی به ارزش ۹۹ میلیون و ۷۹۷ هزاردلار و سهم ارزشی ۳۱ درصد، چربی ها و روغن های حیوانی به ارزش ۷۸ میلیون و ۱۴۰ هزار دلارو سهم ارزشی ۲۴ درصد، وسایل برقی به ارزش ۵ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد و روغن پایه به ارزش ۴میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است.

یوسفی منش یادآور شد: طی سه ماهه سال ۹۸، ۳۱۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶ میلیون و۱۳۰ هزار دلاراز طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به کشورهای عراق، قزاقستان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، افغانستان، امارات و… صادر شده که از نظر وزنی ۶۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندان در این مدت به ترتیب فرآورده های لبنی به ارزش ۳۴ میلیون ۸۹۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۵۲ درصد، بستنی به ارزش ۹ میلیون و ۹۷ هزاردلار و سهم ارزشی ۱۳ درصد، سیمان به ارزش ۵ میلیون و ۱۶۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۷ درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۳ میلیون و ۸۳۰ هزاردلار و سهم ارزشی ۵ درصد و کاغذ به ارزش یک میلیون و ۶۷۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد بوده است.

ناظر گمرکات مازندران تصریح کرد: طی همین مدت ۷۹۰ تن ریل آهن مستعمل، میله توپر مستعمل و تخته به ارزش ۵۸۱ هزار و ۶۳۱ دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصدپاکستان، عراق ترانزیت خارجی شده است.

نظر شما