شناسهٔ خبر: 33669362 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

ادامه افزایش دما در کشور/ هوای نیمه مرکزی کشور گرد و خاکی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار الگوی گرم تابستانه و ادامه افزایش محسوس دما در کشور از احتمال وقوع پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه مرکزی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هواشناسی پرداخت و گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های  هواشناسی  تا روز چهارشنبه با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی  پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور خواهیم داشت.  

وی افزود: روز پنجشنبه در بخش‌های شمالی استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، استانهای ساحلی خزر  و روز جمعه در شمال استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در بعد از ظهر و اوایل شب  بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا آخر هفته در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل، در بعضی ساعات وزش باد شدید  گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در همین مدت با توجه به تداوم  وزش باد، در جنوب سمنان، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، برخی نقاط استان‌های قم، مرکزی و جنوب تهران  پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی میشود.

گودرزی اظهار کرد: همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق از بعدازظهر سه شنبه و روز چهارشنبه  وقوع گردوخاک برای جنوب غرب کشور و استان بوشهر دور از انتظار نیست.

نظر شما