شناسهٔ خبر: 33666191 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رسانه ها به افزایش اطلاعات حقوقی و قضایی مردم کمک کنند

دادستان کل کشور با حضور در دادسرای ناحیه 12 تهران در ملاقات با کارکنان قضایی این ناحیه و مراجعان ، در روند نحوه رسیدگی به پرونده ها و رسیدگی به مشکلات مردم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در بدو ورود به این ناحیه از دادسرا از گرفتن برخی مبالغ از مراجعان تحت عنوان عریضه نویسی و ثبت شکواییه انتقاد کرد و خواستار حذف دریافت این مبالغ شد و تصریح کرد: برنامه دیدار و ملاقات با مردم فقط منحصر به هفته قوه قضاییه نیست.
 
دادستان کل کشور سپس با قضات و کارکنان این ناحیه و همچنین واحد اجرای احکام دیدار کرد و با ملاحظه چندین پرونده آمارهایی در خصوص تعداد پرونده های مانده و مشکلات آنها دررسیدگی به پرونده ها دریافت کرد.
 
قطعی سیستم ابلاغ الکترونیکی و دسترسی نداشتن به برخی متهمان و نداشتن اطلاعات حقوقی از مهمترین مشکلات اعلام شد.  سپس دادستان کل کشور در طبقات مختلف ساختمان ناحیه 12 حضور یافت و در نهایت در اتاقی که برای ملاقات با مردم آماده شده بود حضور یافت و دستوراتی برای پیگیری پرونده های مطروحه صادر کرد.
 
دادستان کل کشور از عموم رسانه ها درخواست کرد حتما به گونه ای عمل کنند که اطلاعات حقوقی و قضایی مردم افزایش پیدا کند.
 
محمدجعفر منتظری گفت: شاید برخی افراد توان مالی برای گرفتن وکیل را نداشته باشند و در این خصوص هم قوه قضاییه با برقراری واحدهای ارشاد و معاضدت می تواند آگاهی های مردم را بالا ببرد وهم رسانه ها می توانند در افزایش آگاه سازی تاثیرگذار باشند.
 
برخی از مراجعانی که امروز مشکلاتشان را با دادستان کل کشور مطرح کرد پرونده هایشان مربوط به برخی از شهرستان های دیگر بود که دادستان کل دستوراتی به دادستان های شهرستان ها برای پیگیری مشکلات ابلاغ کرد.
 
دادستان کل کشور گفت: برنامه دیدار و ملاقات با مردم فقط منحصر به هفته قوه قضاییه نیست و در دیگر ایام سال هم این دیدارها انجام می شود و  امروز علاوه بر این ناحیه تعدادی دیگر از معاونان دادستانی کل در دادسراهای شهرستان های استان تهران با مردم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

نظر شما