شناسهٔ خبر: 33655126 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

شعله‌ور و مارموز به خانه‌ها می‌آیند مغزهای کوچک زنگ‌زده کپی درآمد بهزاد خداویسی «با من حرف بزن» را در اتریش ساخت

پرده نقره ای

صاحب‌خبر -

شعله‌ور  و  مارموز به خانه‌ها می‌آیند

در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش خانگی، برای فیلم‌های سینمایی ایرانی«ترانه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی صباغ‌زاده طوسی، «مارموز» به تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی و کارگردانی کمال تبریزی، «آستیگمات» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجیدرضا مصطفوی، «شعله‌ور» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی حمید نعمت‌الله ،«شکلاتی» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی روزبهانی و کارگردانی سهیل موفق، «امین و اکوان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مریم رضوی و «آهوی پیشونی سفید۲» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی پروانه نمایش خانگی صادر شد.

این گزارش می‌افزاید: «با عرضه قسمت‌های جدید سریال‌های «نهنگ آبی»، «هیولا» و «رالی» موافقت شد.

    

مغزهای کوچک زنگ‌زده کپی درآمد

فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با یک اتهام جدید نیز روبه‌رو شده است. اخیرا نویسنده‌ای ادعا کرده است که بخش‌هایی از این فیلم با کپی‌برداری عین به عین از روی رمان وی خلق شده است.

البته قبلا یک منتقد سینما نیز گفته بود که بین فیلم هومن سیدی و یکی از رمان‌هایی که خوانده است شباهت‌های زیادی دیده می‌شود، اما مهدی افروزمنش، نویسنده این رمان نیز ادعای «کپی‌برداری» از روی رمان خود را مطرح کرده است، به‌طوری که نوشته است: «دیشب مغزهای زنگ زده را دیدم، قبلا شباهت‌ها با رمانم «سالتو» ‌را شنیده بودم،‌ اما این‌بار به چشم دیدم، خیلی بیشتر از شباهت، تا آنجا که بعضی مشخصه‌های صورت و درگیری‌ کنار ریل کپی بود نه شباهت.

    

بهزاد خداویسی «با من حرف بزن» را در اتریش ساخت

تصویربرداری فیلم کوتاه «با من حرف بزن» به کارگردانی بهزاد خداویسی با موضوعی اجتماعی در اتریش به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم کوتاه «با من حرف بزن» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهزاد خداویسی امروز(یکشنبه ۲تیر) در اتریش پایان یافت و قرار است مراحل پس از تولید آن در روزهای آینده انجام شود. از جمله عوامل این فیلم که ایرانی و خارجی هستند می‌توان به مارکو تیمپلیش فیلمبردار، اسماعیل علیزاده تدوین‌گر و امین ظهراب بیگی مدیرجلوه‌های ویژه، اشاره کرد. فیلم کوتاه «با من حرف بزن» اقدامی فرهنگی برای نقد واقعه‌ای اجتماعی است که خداویسی با تولید آن سعی در آگاهی بخشی جهانی در این زمینه دارد. در این فیلم که با موضوع اجتماعی روز جهان و در حمایت از زنان تولید شده انوشیروان محسنی نقش اصلی و گیویا اوستوف، پریسا میسنر، زاکاویا گابریلا، ملیکا و ماریا پیشیار و نرگس دیناکانی، نقش های دیگر را بر عهده دارند.

 

نظر شما