شناسهٔ خبر: 33648591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ادامه مخالفت ها با طرح معامله قرن‎؛

نشست بیروت در مخالفت با کارگاه منامه

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین با هدف بی اثر کردن نشست آینده در بحرین موسوم به کارگاه منامه در بیروت نشست برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین با هدف بی اثر کردن نشست آینده در بحرین موسوم به کارگاه منامه که در حمایت از صهیونیستها برگزار می شود, در بیروت نشست برگزار می کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار, جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین فردا در بیروت, نشستی برضد کارگاه معامله قرن برگزار می کند. این کارگاه را حکومت بحرین در منامه برگزار می کند. جمعیت اسلامی اعلام کرد نشست بیروت با نام "حاکمیت برای صلح و شکوفایی" با مشارکت شخصیتهای فلسطینی و عربی یک روز پیش از برگزاری گردهمایی بحرین برگزار می شود. هدف از گردهمایی بحرین, حمایت از صهیونیستهاست. نشست بیروت بر مخالفت فلسطینیان و ملتهای عربی از جمله مردم بحرین با معامله بر سر قضیه فلسطین تأکید خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس طرح معامله قرن که دولت دونالد ترامپ آن را طراحی کرده و داماد صهیونیست وی مجری آن است بخش‌هایی از فلسطین شامل نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی که از نظر جامعهٔ جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد، به اسرائیل واگذار می‌شود، و در عوض اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر  کرانه باختری و نوار غزه  موافقت می‌کند و بر اساس  این طرح شهر  ابودیس به جای بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد. همچنین طبق این طرح فلسطینیان از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه 194 شورای امنیت به رسمیت شناخت شده صرف‌نظر کنند

نظر شما