شناسهٔ خبر: 33642866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جهادکشاورزی استان:

خسارت بلایای طبیعی به کشاورزی سمنان ۶۳۹ میلیارد ریال بود

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: میزان خسارت ناشی از وقوع برف، آب‌گرفتگی و طوفان به بخش‌های کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا بیست و نهم فروردین‌، ۶۳۹ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال برآورد می شود.

صاحب‌خبر -

سید حسن میرعماد روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: به زودی مصوبه سی و یکم فروردین هیات‌وزیران، درباره حمایت بلاعوض و تسهیلاتی از سیل‌زدگان بخش کشاورزی، در این استان پس از ابلاغ اعتبار، اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از وقوع برف، آب‌گرفتگی و طوفان فروردین ۹۸ در این استان مربوط به حوزه آب‌وخاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی بود، افزود: برف، آب‌گرفتگی و طوفان فروردین امسال درمجموع بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال به حوزه آب‌وخاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی استان سمنان خسارت زد که این رقم شامل ۳۷ درصد مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی استان بود.

میرعماد با اشاره به اینکه ۳۱ درصد از خسارت واردشده ناشی از برف، آب‌گرفتگی و توفان فروردین‌ماه امسال در حوزه زراعت بود، اضافه کرد: برف، آب‌گرفتگی و توفان فروردین امسال، بیش از ۱۹۷ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال به زمین‌های زراعی استان سمنان خسارت زد.

وی، از خسارت ۱۴۴ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریالی ناشی از بارندگی‌های فروردین امسال به باغ‌های استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان برابر با ۲۲ درصد مجموع خسارت بخش کشاورزی استان سمنان در فروردین امسال بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: ناپایداری‌های جوی فروردین ۹۸ بیش از ۶۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال نیز به حوزه دام، طیور و آبزیان استان سمنان خسارت زد که این میزان شامل حدود ۱۰ درصد از مجموع خسارت‌های بخش کشاورزی این استان بود.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

نظر شما