شناسهٔ خبر: 33640125 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کوپا آمه ريکا 2019 در برزيل‎؛

آتش بازي برزيل ، صعود ونزوئلا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- بامداد امروز تيم هاي برزيل و ونزوئلا با پيروزي مقابل حريفان خود به مرحله حذفي مسابقات کوپا آمه ريکا صعود کردند.
به گزارش آريا، چهل و ششمين دوره فوتبال جام ملت هاي آمريکاي جنوبي - کوپا آمه ريکا 2019 - بامداد امروز در برزيل ادامه يافت.
به گزارش پايگاه کانمبول ، در اين رقابت ها 10 تيم منطقه آمريکاي جنوبي حضور دارند و دو تيم از آسيا يعني قطر و ژاپن به عنوان مهمان شرکت مي کنند.بر خلاف ادوار گذشته تيمي از منطقه کونکاکاف به اين رقابت ها دعوت نشده است.مسابقات در شهرهاي بلوهوريزونته ، سائوپائولو (2 استاديوم) ، ريودوژانيرو ، سالوادور و پورتو آلگره برگزار مي شود.
نتايج و برنامه و وضعيت ساير گروه ها به اين شرح است :
* گروه اول‌ :
پرو 0 - 5 برزيل (گل ها : کاسميرو در دقيقه 11 ، روبرتو فيرمينو 18 ، اورتون سوزا 31 ، دني آلوز 53 و ويليان 90)
بوليوي 1 - 3 ونزوئلا
- براي ونزوئلا داروين ماچيس در دقايق يک و 54 و خوزف مارتينس 86 گلزني کردند و تک گل بوليوي را خوستينيانو در دقيقه 82 وارد دروازه حريف کرد.
- تيم هاي برزيل با 7 و ونزوئلا با 5 امتياز اول و دوم شدند و صعود کردند.تيم هاي پرو با 4 و بوليوي بدون امتياز سوم و چهارم و حذف شدند.
* گروه دوم :
- برنامه - يکشنبه 2 تير و بامداد دوشنبه 3 تير :
قطر - آرژانتين در پورتوآلگره
کلمبيا - پاراگوئه در سالوادور
- تيم کلمبيا با 6 امتياز در صدر تثبيت شد و صعود کرد.تيم هاي پاراگوئه با 2 و قطر و آرژانتين با يک امتياز دوم تا چهارم هستند.
* گروه سوم :
- تيم شيلي (قهرمان دوره قبل) با 6 امتياز در صدر تثبيت شد و مجوز صعود گرفت.تيم هاي اروگوئه با 4 و ژاپن با يک امتياز در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.تيم اکوادور بدون امتياز در رده چهارم قرار گرفته است.
- از هر گروه دو تيم و بهترين تيم سوم به دور يک چهارم نهايي صعود مي کنند.
- در جدول گلزنان کوجي ميوشي از ژاپن ، لوئيز سوآرس از اروگوئه ، داروين ماچيس از ونزوئلا ، اورتون سوزا و فيليپه کوچينيو از برزيل ، دووان زاپاتا از کلمبيا و ادواردو وارگاس و آلکسيس سانچس از شيلي با 2 گل صدرنشين مشترک هستند.
در 14 ديدار برگزار شده 40 گل به ثمر رسيده است که ميانگين 2.86 گل در هر بازي به ثبت رسيد.
---
- در دوره قبل در سال 2016 (کوپا آمه ريکاي صده) تيم هاي شيلي (مدافع عنوان قهرماني) ، آرژانتين و کلمبيا اول تا سوم شدند.
----
جام ملت هاي آمريکاي جنوبي قديمي ترين مسابقات قاره اي از اين دست است که از سال 1916 سابقه برگزاري دارد.مسابقات از 1916 تا 1967 به نام قهرماني آمريکاي جنوبي و از آن پس به نام کوپا آمه ريکا برگزار شد.
در جام ملت هاي آمريکاي جنوبي تيم اروگوئه با 15 قهرماني 6 نايب قهرماني و 9 سومي رکورد دار است و آرژانتين با 14 قهرماني و نايب قهرماني و 4 سومي در رده دوم و برزيل با 8 قهرماني 11 نايب قهرماني و 7 سومي در رده سوم هستند.پاراگوئه ، شيلي و پرو 2 بار و کلمبيا و بوليوي يک بار قهرمان شده اند.
تيم قهرمان کوپا آمه ريکا 2019 به جام کنفدراسيون ها 2021 در قطر راه خواهد يافت.
دوره آتي کوپا آمه ريکا در سال 2020 به ميزباني مشترک دو کشور آرژانتين و کلمبيا برگزار خواهد شد.

نظر شما