شناسهٔ خبر: 33638439 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

رقص مرگ در جشن عروسی

صاحب‌خبر -

به گزارش خراسان، پسر نوجوان که در مراسم رقص چوب جشن عروسی دست به  قتل زده است بار دیگر محاکمه خواهد شد. ساعت یک بامداد نوزدهم بهمن ماه سال  ۹۵ در جشن عروسی یکی از تالارهای پذیرایی در بولوار الغدیر جنوبی  پسر ۲۴ساله ای به نام کامران کشته شد.

تجسس های پلیسی نشان داد درگیری خونین هنگامی آغاز شد  که مهمانان در حیاط مشغول رقص چوب بودند ودعوا میان کامران و دوستانش و  پسر نوجوانی به نام حسام وخانواده وی رخ داده است. پلیس به بررسی فیلم دوربین های مدار بسته تالار پرداخت و حسام را شناسایی  و وی را در شهرک ولیعصر(عج) تهران بازداشت کرد.  بدین ترتیب پسر ۱۶ساله بازداشت شد و در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که  اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند. 

حسام در دفاع از خودش گفت: باور کنید من چاقو را روی سینه حسام کشیدم و به سینه او فرو نکردم. تعدادی از مهمانان چاقو داشتند و ممکن است یکی از آن‌ها ضربه کشنده را به مقتول زده باشد. در پایان جلسه قضات با توجه به نظریه کمیسیون ۳ و ۵نفره پزشکی قانونی که اعلام کرده بود حسام هنگام ارتکاب قتل رشد عقلی نداشته وی را در راستای ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف و به پرداخت دیه و ۵سال زندان محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه  قرار گرفت و تایید نشدو حسام دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران باز هم از خود دفاع کرد. وی گفت: در جشن عروسی در حال رقص چوب بودیم. کامران یک‌باره وارد حلقه شد و می خواست چوب را از یکی از مهمانان بگیرد. به همین خاطر پدرم به او اعتراض کرد. ولی کامران عصبانی شد و با مشت به صورت پدرم زد. من که از دیدن این صحنه عصبانی شده بودم دست به چاقو بردم.سپس دو شاهد در جایگاه ویژه ایستادند و شهادت دادند حسام ،ضربه چاقو را به کامران زده است. بنابر این گزارش؛ در پایان جلسه هیئت قضایی وارد شور شد  تا رای جدید را صادر کند.

نظر شما