شناسهٔ خبر: 33633353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تامین مالی طرح‌های اقتصادی راکد توسط بخش خصوصی

واحدهای اقتصادی راکد و نیمه راکد با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی تامین مالی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه انعقاد تفاهم نامه با گروه تجارت پارس در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده و برگزاری جلسات کارشناسی با مدیران و نمایندگان گروه تجارت پارس جهت تامین مالی، سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی و عمرانی متناسب با نیازمندی‌های توسعه‌ای استان اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ای با این گروه منعقد شد افزود:گروه ‌تجارت پارس در راستای تامین مالی طرح‌های راکد و نیمه‌راکد اقتصادی از طریق خرید یا مشارکت واحدهای با اولویت روش خرید دیون که همکاری و مشارکت بانک‌ها را به‌دنبال خواهد داشت متعهد شده است.

بهنام‌جو انجام خدمات بازرگانی و تجاری توسط طرف قرارداد را از بندهای این تفاهم‌نامه بر شمرد و گفت: در حوزه نفت، مشتقات نفتی و فعالیت در حوزه تعاونی‌های مرزنشینان مورد تاکید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی با معرفی پیشنهاد پکیج‌ها توسط معاونت‌های مرتبط استانداری و رعایت ضوابط قانونی انجام می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در این تفاهم‌نامه به ارائه و اجرای پروژه‌های عمرانی، طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در مناطق دارای توجیه فنی و اقتصادی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی و مجتمع‌های گلخانه‌ای تاکید شده است.

وی با اشاره به این‌که استانداری اردبیل همکاری لازم را طبق ضوابط با بخش خصوصی خواهد داشت افزود: واگذاری مدیریت فعالیت‌های توسعه‌گری و زیرساختی پروژه‌های استان بعد از انجام بررسی‌های کارشناسی و مطالعه شده صورت می‌گیرد.

بهنام‌جو بیان داشت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران، بسته‌های سرمایه‌گذاری دارای توجیه فنی و اقتصادی جهت مشارکت این شرکت در این طرح‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد:دستگاه‌های اجرایی استان در کاهش بروکراسی اداری قدم‌های خوبی برداشته و همکاری خوبی درخصوص مجوزهای لازم را در ارائه تسهیلات اداری، فنی و مالی با رعایت ضوابط و قانون با حداقل تشریفات اداری صادر می‌کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه باید اولویت‌های توسعه استان احصاء شود گفت: شرایط همکاری به‌منظور مشارکت گروه تجارت پارس با سازمان همیاری شهرداری‌های استان ایجاد می‌شود تا در راستای توسعه استان و طرح‌های اولویت‌دار گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/3463/**

نظر شما