شناسهٔ خبر: 33612708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی طالبان:

آمریکایی ها فرماندهان داعش را از محاصره نجات دادند

کابل- ایرنا- سخنگوی طالبان اعلام کرد زمانی که اعضای مهم داعش در استان کنر محاصره شده بودند، توسط بالگردهای آمریکایی از معرکه نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

ذبیح الله مجاهد با صدور اطلاعیه‌ای نوشت: از یک هفته به این سو، گروه طالبان عملیات وسیعی را ضد فتنه و پدیده داعش در مناطق مختلف استان کنر آغاز کرده است.

سخنگوی طالبان می‌افزاید: زمانی که بیشتر مناطق کنر از وجود فتنه گران داعش پاک سازی شد، چهره‌ها و افراد مهم آنان به منطقه کرچندو، مزاردره شهرستان نورگل استان کنر پناه بردند و در آنجا گردهم آمدند.

«شب گذشته بیش از ۱۰ بالگرد و هواپیمای آمریکایی و صدها نظامی پیاده دولتی به منطقه مزاردره رفتند و در آنجا فرماندهان و افراد محاصره شده داعش را با خانواده، اسلحه و مهمات شأن توسط بالگردها انتقال و از حملات و اسارت به دست مجاهدین نجات دادند.»

مجاهد نوشت: این چندمین بار است که نیروهای محاصره شده داعشی در استان‌های مختلف از سوی آمریکایی‌ها نجات داده و به مراکز آنان انتقال می‌یابند.

سخنگوی طالبان در پایان این اطلاعیه می‌نویسد: این جنایت در حالی صورت می‌گیرد که همین آمریکایی‌ها و مزدوران داخلی شأن همواره از مبارزه با داعش دم می‌زنند و با استفاده از نام این گروه تروریستی می‌خواهند اشغال افغانستان را تداوم ببخشند.

نظر شما