شناسهٔ خبر: 33596822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه عرضه شود

نکا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: عرضه فکر و فرهنگ معارف اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه باید به گونه ای تعریف شود که جذب مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان را به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی عصر پنجشنبه در نشست صمیمی با هیئت ها و شورای مذهبی شهرستان در دفتر امام جمعه نکا برگزار شد، با اشاره به شناسایی هیأت های مذهبی ثبت شده شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با شناسایی و معرفی هیات های مذهبی تا کنون ۱۶۴ هئیت و ۱۵۸ مداح در سامانه ثبت و به صورت فعال مشغول فعالیت هستند.

وی افزود :۲ کانون فرهنگی تبلیغی و ۱۳ موسسه شهری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که در همین راستا ۴ موسسه دیگر به عنوان متقاضی در این ردیف قرار گرفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۰ خانه و موسسات قرآنی در این شهرستان گفت: بیش از ۲ هزار قرآن آموز به صورت گسترده مشغول فرآیند تعلیم آموزه های قرآنی هستند.

به گفته سهرابی امسال طرح ۳۰ مسجد ۳۰ محفل انس با قرآن با هدف نشر آوزه ها و مبانی قرآنی با اقبال عمومی علی الخصوص جوانان برگزار شد که دراین محافل قاریان ممتاز سطح کشور، استان و شهرستان به تلاوت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه خانه های قرآنی روستایی این شهرستان در حال افزایش است تصریح کرد :۱۱ روحانی در روستاهای شهرستان نکا مستقر هستند این امر در حالی است که به مراتب شاهد گسترش و ارتقای تعداد روحانیون مستقر دراین شهرستان هستیم.

به گفته سهرابی شهرستان نکا در حوزه اعزام مبلغ ۹۰ درصد تأمین شده است به طوری که در مناسبت های مذهبی و ملی کمبود مبلغ دراین شهرستان نداریم.

این مسئول قرآنی از فعال بودن مجمع مداحان این شهرستان خبر داد و همچنین متذکر شد: مجمع مداحان به صورت دوره ای و ماهانه با استقبال بسیار جوانان جبهه فرهنگی در این شهرستان برگزار می شود.

وی با تاکید بر احیای مناسبت های ملی دراین شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شهرستان در احیای مناسبت های ملی همچون ۹ دی، همایش عفاف و حجاب، ۲۲ بهمن، ماه مبارک رمضان نشست ها و گردهمایی های رهروان ولایت در ماه محرم و صفر پیشگام هستند.

سهرابی به برنامه تابستانه اداره تبلیغات اسلامی اشاره و بیان کرد: همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و همزمان شدن با طرح سالم سازی دریا اعزام روحانی را در ساحل مروارید و جنگل شهرستالن نکا خواهیم داشت.

این مسئول قرآنی در پایان متذکر شد: عرضه فکر و فرهنگ معارف اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه باید به گونه ای تعریف شود که جذب مخاطبان علی الخصوص نوجوانان و جوانان را به همراه داشته باشد.

امام جمعه نکا در ادامه این نشست گفت: در جامعه هدف مشترک ما با شیطان مشکلات بسیاری در پیش رویمان قرار دارد که باید با آسیب شناسی و به صورت فراوظیفه ای با این مسئله برخورد کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی اضافه کرد: ما باید توجه داشته باشیم خودمان را برای یک جنگ سخت با شیطان آماده کنیم در این راستا نیز با بی برنامه گی، شلوغی و بی امکاناتی نمی توان در مقابل شیطان ایستاد لذا باید سربازهای بروز زمانمان باشیم.

وی همچنین خطاب به درک جوانان در این برهه حساس متذکر شد: نوجوان ها و جوانان هر کدام در دنیای خاصی سیر می کنند لذا تا زمانی که نتوانیم آنها را بشناسیم قطعاً نمی توانیم نقاط ضعف و قوتشان را درک و شناسایی کنیم.

به گفته لائینی شهرستان نکا با ۱۳۰ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری قطعاً با آسیب های اجتماعی روبرو است لذا مشکلات نقاط آلوده و محله هایی که با آسیب های اجتماعی عدیده ای مواجه هستند که باید به صورت عملیاتی و فرا وظیفه ای شناسایی و مرتفع شود.

نظر شما