شناسهٔ خبر: 33595052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان تأکید کرد:

ظرفیت خیران مدرسه ساز در مدیریت مدارس بهره گیری شود

لاهیجان- استاندار گیلان با اشاره به اینکه هیچ کاری ارزشمند تر از تقویت بنیان فیزیکی حوزه آموزش نیست، گفت: باید از ظرفیت خیران مدرسه ساز در مدیریت مدارس نیز بهره گیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در بیست و یکمین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز که در هتل شهرزاد شهرستان لاهیجان با حضور مهمانان استانی برگزار شد با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در حوزه ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: نباید برای تجلیل از خیرین که سرمایه‌ای بزرگ در حوزه مدرسه سازی هستند تنها به یک روز اکتفا کنیم.

وی با بیان اینکه ساختن مدرسه کار بسیار ارزشمندی است، افزود: مدرسه سبب تقویت بنیان فیزیکی علم آموزی فرزندانمان می‌شود که از هیچ کاری ارزشمندتر نیست.

استاندار گیلان در ادامه تأکید کرد: یکی دیگر از گامی‌هایی با اثر کوتاه مدت که می‌توانیم در این حوزه برداریم استفاده از ظرفیت خیران در بهره گیری از زیرساخت‌ها و فضاها همانند تجهیزات و امکانات آموزشی است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم از مشارکت خیرین در مدیریت مدارس استفاده کنیم، تصریح کرد: بسیاری از خیران دارای مدارج علمی و تخصصی بالا بوده و علاقه مند به همکاری در حوزه مدیریت مدارس و آموزش هستند لذا باید از این ظرفیت ها بهره گیری شود مدیریت بخشنامه‌ای در حوزه آموزش و پرورش به ویژه مدارس کافی نیست.

۷۰۰ مدرسه بلا استفاده در گیلان وجود دارد

سالاری با اشاره به بهره گیری از ظرفیت شهرداران و دهیاران در حل مشکلات و مسائل مدرسه، افزود: باید در شرایط امروز مبنای توسعه در حوزه آموزشی را مشخص و در راستای آن گام برداشته و از ظرفیت‌های مختلف اعم از خیران بهره گیری شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از فضاهای آموزشی بلا استفاده در سطح مدارس برای ایجاد فرصت‌های شغلی بهره گیری کنیم، گفت: ۷۰۰ مدرسه تعطیل و متروکه و نیازمند به تعمیر و بازسازی در استان داریم که باید از این ظرفیت با اجاره دادن آن با اولویت بازنشستگان فرهنگی اقدام شود زیرا این فضاها از سوی دولت با پول بیت المال ساخته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مالکیت این فضاها منتقل نشده و تنها برای یک مدت معین اجاره داده می‌شود، تصریح کرد: در حوزه اجاره، اجاره بها نبوده بلکه موضوع اصلی اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت، آموزش و پرورش نیازمند سازمان تخصصی است اماکمک همگانی برای این نهاد مهم است.

از جمله مسائل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسائل اجتماعی و فرهنگی است که جدا از امور اجرایی بوده و بتواند در انجام فعالیت‌های فرهنگی کمک همکاری لازم را داشته باشد، اظهار کرد: آموزش فرزند در سید اقتصادی خانواده‌ها در اولویت قرار دارد لذا باید در حوزه‌های اجتماعی برنامه ریزی و اولویت بندی انجام شود.

نقش پررنگ بانوان خیر در مدرسه سازی

در ادامه این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس گیلان نیز ساخت مدرسه توسط خیرین مدرسه را توفیق الهی و برای جلب رضایت خداوند برای خیران توصیف کرد و افزود: ساخت، توسعه و تجهیز فضای آموزشی متناسب با اولویت ها و توسعه مشارکت‌های مردمی رسالت اصلی سازمان نوسازی مدارس است.

علی دقیقی آموزش و پرورش را زیربنای توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: در سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ برای رسیدن به آموزش و پرورش پویا تأکید شده است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار خیران در توسعه فضاهای آموزشی، افزود: در استان گیلان در حوزه ساخت مدرسه خیرساز نقش بانوان با ساخت ۶۷ پروژه در قالب ۱۷ کلاس درس پررنگ تر بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در ادامه با اشاره به رتبه یک استان گیلان در جشنواره بیستم خیران مدرسه ساز در سطح کشور در حوزه عمل به تعهدات، بیان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گیلان ۱۰۳ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای آموزشی اعتبار در نظر گرفته شده است.

نظر شما