شناسهٔ خبر: 33594902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون رییس جمهور

تخصیص ۳۶۶ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید

معاون رئیس جمهور : برای تحقق و اجرای برنامه‌های رونق تولید در کشور ، ۳۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از واحد تولیدی ویتانا در شهرک کاسپین قزوین گفت: برای برنامه‌های رونق تولید در سال جاری و اجرای تبصره ماده ۱۸ که شامل هشت برنامه در حوزه صنعت ، کشاورزی و مسکن است، مبلغی معادل ۳۴ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه اعتبارات رونق تولید فقط مشمول واحد‌های صنعتی نیست، افزود: یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی همکاری بیشتر با بخش خصوصی است و می‌توان با پول دولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور سرمایه‌گذاری کرد.
معاون رئیس جمهور، طرح‌های عمرانی را نوعی تولید دانست و گفت : دولت هفته گذشته بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرد.
نوبخت گفت: با مشارکت نظام بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی دولت ، می‌توان به راحتی شعار رونق تولید را محقق ساخت.
معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی شهرک کاسپین در دست پیگیری 
معاون رئیس جمهور همچنین در مراسم افتتاح فاز نخست شرکت ویتانا در پی درخواست صنعتگران شهرک صنعتی کاسپین برای حل مشکل معافیت‌های مالیاتی بیان کرد: گرچه درآمد دولت بعد از فروش نفت متکی به مالیات است؛ اما همه این موارد مخالف حمایت‌های مالیاتی برای واحد‌های تولیدی نیست.
نوبخت گفت: حل مشکل معافیت مالیاتی برای شهرک‌های صنعتی در خارج از ۱۲۰ کیلومتری تهران برای واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک کاسپین از سوی دولت پیگیری می‌شود.
وی افزود: توافق اولیه با واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی کاسپین این بود که معافیت‌های مالیاتی اعمال شود و اکنون مطالبه به حق صنعت گران استان قزوین است.
به گفته معاون رئیس جمهور؛ عامل اصلی مشکلات شعاع ۱۲۰ کیلومتری و معافیت‌های مالیاتی در شهرک کاسپین به خاطر دغدغه زیست محیطی بود که فاصله هوایی در این خصوص لحاظ و محاسبه شد.
در سال‌های گذشته صنعتگران شهرک صنعتی کاسپین به دلیل قرار گرفتن در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران از معافیت‌های مالیاتی برخوردار بودند، اما از سال گذشته این فاصله به شکل هوایی لحاظ و معافیت‌های یاد شده برداشته شده است.
 
شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی و بازدید از بوستان ملی باراجین و دهکده طبیعت از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به قزوین است .

نظر شما