شناسهٔ خبر: 33589694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرستان بستان آباد صاحب بندر خشک می شود

تبریز-ایرنا-نماینده مردم شهرستان بستان آبادگفت: با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه -تبریز اولین پارک لجستیک (بندر خشک) شمالغرب کشور در شهرستان افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

محمد وحدتی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به گام‌های پایانی خط آهن میانه تا بستان آباد گفت: با بهره برداری از این پروژه عظیم اولین پارک لجستیکی یا بندر خشک منطقه شمالغرب کشور در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار و با اعتباری افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بستان آباد با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.
وی در ادامه به ظرفیت بالای شهرستان بستان آباد در زمینه تولید و اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: وجود واحدهای بزرگ دارویی، صنعت فولاد و صنایع غذایی، این شهرستان را به یکی از سه ضلع صنعت استان و منطقه تبدیل کرده که در صورت حمایت مسئولان می‌تواند نقش محوری در افزایش و توسعه تولید ملی و رونق اشتغال داشته باشد.
وحدتی بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های راه سازی شهرستان تاکید کرد و گفت: تعریض و بهسازی پل قدیمی اوجان که از وسط شهر بستان آباد می‌گذرد یکی از نیازهای اصلی توسعه شهرستان و خواسته‌های مردم منطقه است که باید بزودی عملیات اجرایی آن با مشارکت شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی آغاز شود.

بندر خشک به پایانه‌ای ترکیبی در داخل کشور و مجاور خطوط اصلی ریلی و جاده‌ای مبادلاتی مانند ایستگاه‌های ریلی و پایانه‌های جاده‌ای گفته می‌شود که در نزدیکی مراکز تجمع کالا (تولید یا مصرف) بوده و حداقل به وسیله ۲ شیوه ریل و جاده به بنادر ساحلی یا مرزهای فعال تجاری متصل است.

/ ۳۰۷۱/‌۷۲۳۹

نظر شما