شناسهٔ خبر: 33584132 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه‌ریزی برای دستیابی به پوشش تحصیلی ۷۵ درصدی در دوره پیش دبستانی

معاون آموزش ابتدایی گفت: نوآموزان باید توانایی حضور در مدرسه و استفاده از برنامه درسی ملی را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: به دلیل اهمیتی که گذراندن دوره پیش دبستانی در  فراهم کردن فرصت‌های برابر یادگیری در سال اول ابتدایی دارد، بنابراین هدف‌گذاری مبتنی بر گذراندن ۲ سال دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه به طور اجباری است.

وی ادامه داد: در این شرایط دانش‌آموزان این مناطق می‌توانند مهارت لازم برای ورود به مدرسه را کسب کنند، البته این موضوع شامل مناطق محروم هم می‌شود چرا که کودکان در این مناطق هم به دلیل شرایط خانوادگی ممکن است نتوانند فرصت لازم برای کسب مهارت‌های ورود به مدرسه داشته باشند.

باید اعتبارات دولتی را صرف توسعه پیش دبستانی در مدارس دولتی کنیم 

معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر ضرورت گذراندن دوره پیش دبستان برای نوآموزان مناطق محروم و دو زبانه گفت: هدف گذاری ما به این شکل است که اعتبارات دولتی را بیشتر صرف توسعه پیش دبستانی در مدارس دولتی کنیم و ضمن کاهش فشار در خانواده‌ها می‌توانیم با حداقل مشارکت نوآموزان را در کلاس‌های پیش دبستانی داشته باشیم.

حکیم‌زاده درباره هدف‌گذاری برای پوشش تحصیلی پیش دبستانی امسال گفت: پیش بینی داریم پوشش تحصیلی میانگین به ۷۵ درصد برسد و امیدواریم با همکاری استان‌ها بتوانیم این هدف‌گذاری را محقق کنیم البته در مناطق دو زبانه و محروم گاهی پوشش حدود ۱۰۰ درصدی هم داشتیم و این تنها شاخصی است که از مناطق برخوردار بالاتر است.

توجه به هویت ایرانی – اسلامی  یکی از عناصر مهم هویتی است

وی درباره برنامه‌ریزی برای توجه به زبان مادری در دوره پیش دبستانی اظهار کرد: توجه به هویت ایرانی – اسلامی  یکی از عناصر مهم هویتی است، بنابراین حفظ زبان مادری و توجه به آداب و رسوم اقوام یکی از قوی‌ترین برنامه‌های ما در دوره پیش دبستانی محسوب می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: در کنار این موضوعات نوآموزان باید مهارت‌های اجتماعی ورود به مدرسه را بیاموزند، همچنین مهارت‌های شناختی و توانایی زبانی لازم برای استفاده از برنامه درسی ملی را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما