شناسهٔ خبر: 33583140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز طرح اوقات فراغت از یکم تیرماه در24 هزار کانون مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: از یکم تیرماه امسال در 24 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد برنامه اوقات فراغت کلید می‎خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حبیب‎رضا ارزانی امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در روستای «مرزبن» آزادشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از وعده‎های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‎وگو و ارتباط بین آحاد ملت بود برگزاری این جشنواره‎ها به حوزه فرهنگ روستا و عشایر کمک می‎کند تا خلاقیت‎های کودکان، نوجوانان و مردان و زنان به منصه ظهور برسد.

وی تصریح کرد: از اول تیرماه امسال در 24 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد برنامه اوقات فراغت کلید می‎خورد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در برنامه‎های کانون‎های فرهنگی و هنری ثبت‎نام کردند، یادآور شد: برآورد می‎شود میزان ثبت‎نام‎کنندگان تا دهم تیرماه به سه میلیون نفر برسد.

ارزانی با بیان اینکه برنامه‎های اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری مساجد در 6 عرصه برگزار می‎شود، خاطرنشان کرد: این برنامه‎ها حوزه‎های مختلف اعم از فضای مجازی، فعالیت‎های هنری، اجتماعی، آموزش‎های کاربردی و کتاب و کتابخوانی را شامل می‎شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شعار امسال ما «معنویت، نشاط و اخلاق است، گفت: امیدواریم بتوانیم در این حوزه‎ها اقدامات شاخص و اثربخشی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طرح پایتخت فهما را با نام «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» اجرا خواهیم کرد و در شب ولادت حضرت زهرا (س) کلیه فعالیت‎های صورت گرفته در کانون‎ها مورد رصد و پایش قرار می‎گیرد و نفرات برتر و استان شاخص انتخاب و معرفی می‎شود.

انتهای پیام/83018/

نظر شما