شناسهٔ خبر: 33569773 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ملکی‌فر خبر داد

شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات توانمندسازی بلاعوض دریافت می‌کنند/ فعالیت ۳ صندوق نوآوری در حوزه سلامت

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ارائه خدمات توانمندسازی بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ۳ صندوق نوآوری در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در گردهمایی مدیران توسعه فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که هم اکنون در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از سال ۹۳ با سرمایه ۳ هزار میلیاردی شروع به فعالیت کرده است.

ملکی فر ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌هایی که موفق به کسب عنوان دانش بنیان نشده اند، با ارائه تسهیلاتی حمایت می‌کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: خدمات این صندوق در سه حوزه تسهیلات، سرمایه گذاری، توانمند سازی انجام می‌شود. خدمات تسهیلات و سرمایه گذاری به تمام شرکت‌ها و استارت آپ‌ها داده می‌شود، اما خدمات توانمند سازی مختص شرکت‌های دانش بنیانی است که عنوان دانش بنیان بودن را کسب کرده اند.

وی با بیان این که خدمات توانمندسازی بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان داده می‌شود، تاکید کرد: خدمات توانمندسازی بلاعوض جهت ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود. این خدمات بلاعوض در حوزه‌های اخذ استاندارد‌ها و مجوزها، رتبه بندی، حفاظت از مالکیت فکری  داده خواهد شد.

ملکی فر عنوان کرد: ۱۸ صندوق نوآوری و شکوفایی فعال وجود دارد که از این تعداد ۳ صندوق متعلق به حوزه سلامت هستند. این تعداد صندوق تاکنون ۲۶۹ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار میلیارد خط اعتباری برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده، یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلاتی همچون ارائه ضمانت نامه، تسهیلات تولید صنعتی، سرمایه در گردش با بهره یازده درصد و تامین فضای استقرار و... را برای تمام شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که حتی نتوانسته اند عنوان دانش بنیانی را کسب کنند در نظر گرفته است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطر نشان کرد: این صندوق قصد دارد از شتاب دهنده‌های دانش بنیان هم حمایت کند به طوری که ۷۰ در صد رهن شتاب دهنده‌ها را به مدت ۵ سال تامین خواهد کرد.
 

نظر شما