شناسهٔ خبر: 33569231 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۲۰ شتاب‌دهنده در حوزه سلامت/ شرکت‌هایی که ثبت نشده‌اند، حمایت مالی غیر مستقیم می‌شوند

ملکی فر گفت: شرکت‌هایی که هنوز تحت عنوان دانش‌بنیان ثبت نشده‌اند از منابع غیر مستقیم مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز در مراسم گردهمایی مدیران توسعه فناوری و روسای مراکز رشد که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: صندوق نوآوری در سال ۸۹ با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد و این صندوق در کنار معاونت علمی متولی سیاست گذاری در حوزه فناوری است و صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد مالی محسوب می‌شود زیر نظر رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری بخش عمده فعالیتش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تسهیلات مختلف از بدو شکل‌گیری استارت‌آپ یا شرکت‌های دانش‌بنیان است و ارائه تسهیلات به همراه سرمایه‌گذاری و توانمندسازی از دیگر کارهای صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شود.

شرکت‌هایی که ثبت دانش‌بنیانی نشده‌اند، حمایت مالی غیر مستقیم می‌شوند

ملکی فر تاکید کرد: خدمات توانمندسازی تنها به شرکت های دانش‌بنیان ارائه می‌شود و شرکت‌هایی که هنوز نتوانسته‌اند تحت عنوان دانش‌بنیان به ثبت برسند از منابع غیر مستقیم مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات با نرخ کم به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد و شرکت‌های دانش بنیان به همراه استارت‌آپ‌های دانشگاهی می‌توانند به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات مالی مراجعه کنند.

وی افزود: صندوق نوآوری شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت تسهیلات خوبی ارائه می‌دهند و این صندوق به کارهای پژوهشی و فناوری نیز تسهیلات ویژه‌ای می‌دهد.

ملکی فر گفت: در حال حاضر ۲۰ شتاب‌دهنده در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند که همگی تسهیلات ویژه‌ای از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام /

نظر شما