شناسهٔ خبر: 33569474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش 70 مگاواتی مصرف برق اصفهان با طرح تغیر ساعات کاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت: در سال گذشته با بررسی شرکت برق استان اصفهان در شهرستان اصفهان با اجرای این طرح شاهد کاهش 40 مگاواتی برق بودیم و در اداره‌های استان هم که از این طرح پیروی کردند شاهد کاهش 70 مگاواتی در کل استان بودیم.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ساعات کار اداری در تابستان، عنوان کرد: با توجه به‌پیش بینی‌های هواشناسی و افزایش دما در تابستان شاهد افزایش بار سرمایشی و مصرف برق در استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مصرف برق استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل مصرف بیش‌ از حد برق شاهد قطعی برق در بعضی از شهرها بودیم که با اعلام اداره برق استان 8 درصد برق مصرفی استان در ادارات است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده در خصوص راهکاری‌های کاهش مصرف برق در اداره‌ها، اظهار داشت: با بررسی‌ها انجام‌شده و با توجه لزوم افزایش بار سرمایشی خصوصاً در ساعات اوج مصرف و به‌ منظور اجتناب از قطعی برق امسال جلساتی با دو هدف کاهش حداکثری بار در ساعات اوج و پیشگیری از وقوع خاموشی برق برگزار شد.

شیشه‌فروش ادامه داد: در چندین جلسه راهکارهای کاهش مصرف برق در اداره‌ها مورد برسی قرار گرفت‌ که اداره‌ها از اول تیر ماه یک ساعت زودتر شروع به کار و یک ساعت زودتر به پایان برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های برق باید بررسی کنند این اقدام چه قدر مؤثر بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته با بررسی شرکت برق استان اصفهان در شهرستان اصفهان با اجرای این طرح شاهد کاهش 40 مگاواتی برق بودیم و در اداره‌های استان هم که از این طرح پیروی کردند شاهد کاهش 70 مگاواتی در کل استان بودیم.

وی با اشاره به راهکارهای صرفه‌جویی در اداره‌ها، افزود: در جلساتی که داشتیم یک سری نکاتی از جمله استفاده کامل از نور خورشید، خاموش بودن وسایل سرمایشی در ساعات اوج مصرف و فعال کردن مدیریت انرژی را در دستگاه‌ها برای بررسی مصرف برق به اداره‌ها گفته شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه استفاده از کنتور هوشمند در اداره‌ها الزامی شده است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی صرفه‌جویی در انرژی برای کارمندان و استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف از جمله اقدامات دیگر برای کاهش مصرف برق در اداره‌ها است.

انتهای پیام/63110/ص20/

نظر شما