شناسهٔ خبر: 33565536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کنفرانس بین‌المللی «ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس بین‌المللی «ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز»، ۵ تیر ۱۳۹۸ به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مصطفی ذوالفقار طلب رئیس برگزاری کنفرانس در تشریح برنامه‌های این کنفرانس گفت: در این کنفرانس یک‌روزه اندیشمندان اسلامی، نخبگان دانشگاهی و صاحب‌نظران داخلی و خارجی حضور یافته و پیرامون مباحث نهادینه‌سازی فرهنگ انسجام و همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان اسلام به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی چالش‌های فراروی تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز، راهبردها و راهکارهای تحقق این همزیستی و مبانی اصول و جایگاه همزیستی مسالمت‌آمیز در آموزه‌های اسلامی را از جمله محورها و اهداف این کنفرانس برشمرد.

ذوالفقار طلب، با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی جهان خاطر نشان کرد: این نشست بین‌المللی با توجه به شرایط کنونی جهان، اهداف متعددی را با نگاه تقویت و بازشناسی همزیستی مسالمت‌‌آمیز در جهان اسلام مورد نظر قرار داده است. در این کنفرانس اندیشمندان، دانشگاهیان و روحانیون اسلامی با ارائه مقالاتی به شناخت بیشتر مبانی نظری وحدت‌گرا در همزیستی مسالمت‌آمیز مبادرت خواهند کرد.

رئیس برگزاری کنفرانس، در ادامه تصریح کرد: بازشناسی ظرفیت‌های نظری اندیشمندان وحدت‌گرای اسلامی و هم‌شناسی و درک متقابل متفکران جهان اسلام از یکدیگر و‌هم‌چنین شناخت عوامل واگرا و نقش آن در عدم تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز به‌صورت جدی مورد توجه حاضران و مدعوین کنفرانس قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، بررسی جایگاه تسامح، مدارا و صلح در آموزه‌های اسلامی و جایگاه حقوق بشر به‌ویژه حق بر متفاوت بودن در آموزه‌های اسلامی نیز در این کنفرانس مورد بازشناسی و بررسی قرار می‌گیرد.

ذوالفقار طلب، با بیان اینکه در نخستین کنفرانس بیش از یکصد میهمان داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد، افزود: علاوه بر میهمانان داخلی، اندیشمندانی از کشورهای اسلامی آسیایی، شبه قاره هند، آسیای میانه و قفقاز و کشورهای عربی به کنفرانس دعوت شده‌اند که در نشست‌های مختلف به بررسی موضوعات پیش بینی شده خواهند پرداخت.

رئیس برگزاری کنفرانس در پایان اظهار کرد: مقالات متعددی در چارچوب اهداف کنفرانس توسط اندیشمندان ارائه خواهد شد و تاکنون حدود 98 مقاله کامل و 180 چکیده مقاله به کمیته علمی کنفرانس از داخل کشور و هم‌چنین سراسر جهان رسیده است که با نظر هیأت علمی متشکل از استادان برجسته دانشگاه ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما