شناسهٔ خبر: 33563207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری در روزهای گذشته شاهد رویدادهای ورزشی متنوعی ازجمله برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو، مدال‌آوری جودوکاران پیشکسوت استان در مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری ماده دانهیل و کراس کانتری قهرمانی لیگ باشگاه‌های کشور و... بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چهارمحال و بختیاری در روزهای گذشته شاهد رویدادهای ورزشی متنوعی ازجمله برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو، مدال‌آوری جودوکاران پیشکسوت استان در مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری ماده دانهیل و کراس کانتری  قهرمانی لیگ باشگاه‌های کشور و... بود.

* ووشو

تیم لردگان قهرمان مسابقات رده سنی نوجوانان پسر در مسابقات ووشو قهرمانی استانی در چهارمحال و بختیاری شد.

مسابقات وو‌شو قهرمانی استان در رده سنی نوجوانان انتخابی المپیاد استعدادهای برترکشور با شرکت ۶۵ ووشوکار در کمپ تیم ملی ووشو برگزار و تیم لردگان با چهار طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان شد.

این رقابت‌ها در دو بخش ساندا و تالو برگزار شدند.

* جودو

جودوکاران پیشکسوت چهارمحال وبختیاری در مسابقات  قهرمانی کشور 4 مدال رنگارنگ کسب کردند.

هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی پیشکسوتان کشور در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار و تیم استان یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کرد.

علی ابراهیمی در وزن 60- کیلوگرم مدال طلا، عباس جعفری در وزن 100- کیلوگرم مدال نقره، فرهاد فرامرزی در وزن 81- کیلوگرم مدال برنز و افشین کوهی در وزن 100- کیلوگرم مدال برنز را به گردن آویختند.

* دوچرخه‌سواری

اسامی نفرات برتر ماده دانهیل و کراس کانتری رشته دوچرخه سواری قهرمانی لیگ باشگاه‌های کشور در شهرستان بروجن اعلام شد.

دومین مرحله لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان در رشته دانهیل با رقابت 26 رکابزن 23 خردادماه در شهرستان بروجن برگزار و در رده سنی جوانان در ماده دانهیل امیرمهدی کردی از استان البرز قهرمان شد و شاهین ولی‌زاده اردلان از کردستان و متین قربانی از استان گلستان بر سکوی دوم و سوم این دوره از مسابقات ایستادند.

همچنین در رده سنی بزرگسالان ماده دانهیل حسین زنجانیان از استان زنجان، امیر نجفی بزی از استان کرمان و محمد تقی محمدنیا از استان گلستان به ترتیب بر سکوی اول تا سوم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

در ماده کراس کانتری نیز که با حضور 50 دوچرخه‌سوار جوان و بزرگسال 23 خردادماه در منطقه سیاسرد بروجن برگزار شد علی ظهراب‌زاده از استان فارس مقام اول، فرزاد خدایاری از فارس مقام دوم و پرویز مردانی از تبریز مقام سوم را کسب کرد.

* قایقرانی

مسابقات کشوری قایقرانی اسلالوم در بخش آقایان در چهارمحال و بختیاری برگزار و قایقرانان استان با کسب سه مدال طلا در این مسابقات خوش درخشیدند.

این مسابقات در بخش آقایان در سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با حضور 11 تیم تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، مازندران، گیلان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و بوشهر به میزبانی رودخانه زاینده روز برگزار شد.

* اسب‌سواری

نخستین دوره مسابقات اسب‌دوانی کورس بهاره چهارمحال و بختیاری در رده سنی بزرگسالان برگزار شد.

در این مسابقات 11 چابکسوار از سراسر استان با 21 رأس اسب در سه گروه عرب، دره شور و محلی در دور یک‌هزار و 100متری با هم به رقابت پرداختند.

* فوتسال

محمدهادی یوسفی ورزشکار چهارمحال و بختیاری به اردوی تیم ملی فوتسال دانش‌آموزی جهت مسابقات آسیایی ۲۰۱۹تایلند دعوت شد.

* تنیس

مسابقات انتخابی تنیس خاکی جهت شرکت در کمپ استعدادیابی و انتخابی تیم ملی در چهارمحال و بختیاری برگزار و 6 تنیسور به‌عنوان مستعد این دوره از رقابت‌ها معرفی شد.

* اسلالوم

با اعلام اسامی نفرات برتر بخش بانوان رده سنی جوانان و بزرگسالان پرونده مسابقات قهرمانی کشور اسلالوم در چهارمحال و بختیاری بسته شد.

مسابقات قهرمانی کشور اسلالوم با حضور بیش از 100 ورزشکار از استان‌های گیلان، مازنداران، تهران، قزوین، مرکزی، اصفهان، همدان، کرمانشاه، بوشهر، البرز و چهارمحال وبختیاری در روستای سوادجان از توابع شهرستان سامان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

* دو و میدانی

رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان دختر و پسر کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان کشور در هر دو بخش دختران و پسران به میزبانی چهارمحال و بختیاری در شهرستان شهرکرد طی روزهای 3 تا 7 تیرماه برگزار می‌شود.

* رفتینگ

مسابقات رفتنیگ قهرمانی جهان 2019 WRF در ترکیه برگزار و قایقرانان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان تنها نماینده کشور ایران در بخش مردان در رده شانزدهم قرار گرفتند.

* هندبال

مسابقات دسته‌جات آزاد هندبال، جام آزادسازی خرمشهر برگزار و با معرفی برترین‌ها به کار خود خاتمه داد.

* کاراته

کاراته‌کا اهل چهارمحال و بختیاری در لیست منتخبین استعدادهای برتر کشور حضور دارد.

ازسوی کمیته استعدادیابی فدراسیون کاراته جمهموری اسلامی ایران، محمد نجفی، کاراته‌کا چهارمحال و بختیاری در رده سنی نونهالان، در لیست منتخبین این رشته ورزشی قرار گرفت و به اردوی آمادگی تیم منتخب استعدادهای برتر دعوت شد.

* سه‌گانه

تیم ملی سه‌گانه در حالی به مسابقات آسیایی اعزام شد که دو ورزشکار از 5 سه‌گانه‌کار از استان چهارمحال و بختیاری هستند.

ملی پوشان سه‌گانه کشور به‌منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران را به مقصد کره جنوبی ترک کردند.

در این رقابت‌ها محمدمهدی رحمتی و امین سقایی از چهارمحال و بختیاری برای تیم ملی ایران به رقابت با حریفان می‌پردازند و از امیدهای کسب مدال این تیم هستند.

انتهای پیام/68020/م

نظر شما