شناسهٔ خبر: 33561403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مرگ 16 نفر در سوانح رانندگی اردیبهشت‌ماه استان زنجان

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان آمار تلفات سوانح رانندگی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری را 16 نفر اعلام کرد و گفت: دو نفر از این آمار دانش‌آموز بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

مهرداد ستاره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از کاهش یک نفری آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این بازه زمانی 16 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه دو نفر از مجموع 16 نفری تلفات حوادث رانندگی ماه گذشته در استان زن بوده‌اند، افزود: آمار تلفات کودکان زیر 10 سال این بازه زمانی هم یک نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد: همه آمار 16 نفری تلفات تصادفات رانندگی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مربوط به محورهای برون شهری است و حوادث داخل شهری و جاده‌های خاکی تلفات نداشته‌اند.

ستاره با بیان اینکه 12 نفر از مجموع آمار تلفات ماه گذشته در استان زنجان در محل حادثه روی داده است، گفت: یک نفر از مجموع آمار 16 نفری تلفات سوانح رانندگی در حین انتقال و سه نفر هم در مراکز درمانی روی داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان افزود: دو نفر از مجموع آمار 16 نفری تلفات تصادفات رانندگی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری دانش‌آموز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 10 نفر از آمار تلفات سوانح رانندگی ماه گذشته در استان زنجان در حین وقوع حادثه در حال رانندگی بوده‌اند، تصریح کرد: بقیه آمار تلفات این بازه زمانی شامل سه سرنشین و سه هم عابر بوده‌اند.

ستاره با اشاره به اینکه 11 نفر از مجموع 16 نفری تلفات تصادفات رانندگی اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در شهرستان زنجان روی داده است، گفت: سهم شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرم‌دره در این آمار تلفات به ترتیب دو، دو و یک نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان افزود: در بین خودروهای دخیل در وقوع تصادفات اردیبهشت‌ماه، سهم خودروهای سواری با 9 مورد درگیری به مانند همیشه بیشتر بوده است.

انتهای پیام/73004/ق30

نظر شما