شناسهٔ خبر: 33559689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کمالی‌پور تشریح کرد:

آیا تحریم های آمریکا برای شرکت های خارجی لازم الاجرا است؟

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد تحریم های واشنگتن علیه ایران یکجانبه بوده و برای کشورها و شرکت های خارجی لازم الاجرا نیست.

صاحب‌خبر -

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرصت رایزنی با کشورهای همسایه در راستای خنثی سازی تحریم ها، گفت: شاید در نگاه اول این طور تصور شود که تحریم های آمریکا می تواند مانعی برای سرمایه گذاری در ایران تلقی شود اما باید اذعان کرد که این تحریم ها یکجانبه بوده و برای کشورها و شرکت های خارجی لازم الاجرا نیست.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته طبق عرف بین الملل کشورها زمانی از سیاست های همدیگر پیروی می کنند که معاهده های بین المللی و توافقنامه هایی را بین همدیگر انعقاد کرده باشند از این رو کشورمان نیز می تواند با انعقاد چنین تفاهم نامه هایی زمینه همکاری در عرصه های مختلف را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه همگان می دانند که تصمیمات کاخ سفید علیه ایران مطابق قوانین بین المللی نیسصت لذا دارای پیشتوانه از سوی سازمان ملل هم نیست، ادامه داد: در این بین متاسفانه تبادلات مالی کشورها با آمریکا موجب شده برخی از آنها از همکاری با کشورمان صرف نظر کنند اما این امر به معنای قبول داشتن سیاست آمریکا نیست زیرا در موضع گیری آنها می توان چنین موضوعی را دریافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می رسد برخی کشورهای اروپایی تلاش می کنند با فرصت سوزی برجام را به صورت ناقص پیش ببرند تا سکانداران آمریکا تغییر کنند و سپس رایزنی هایشان را با ایالات متحده شروع کنند تا بتوانند این توافقنامه را حفظ کنند اما باید یادآور شد زمان آنها بسیار اندک است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس سفارتخانه های کشورمان در خارج از کشور باید تلاش کنند با شفاف سازی نسبت به بی اثر بودن تحریم ها زمینه حضور شرکت های خارجی در ایران را فراهم کنند./

پایان پیام

نظر شما