شناسهٔ خبر: 33558770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وضعیت تپه پوئینک را نظر شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مشخص می کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه این مطالعات و نظرات کارشناسی به شورای فنی و تخصصی سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است، گفت: این موضوع تاکنون در این شورا مورد بحث قرار نگرفته است.

صاحب‌خبر -

پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت تپه باستانی پوئینک قرچک اظهار داشت: مطالعات باستان شناسی درباره این تپه تکمیل شده است. 

وی بیان اینکه این مطالعات و نظرات کارشناسی به شورای فنی و تخصصی سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است، تصریح کرد: این موضوع تاکنون در این شورا مورد بحث قرار نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: نظر نهایی درباره باستانی بودن یا نبودن تپه پوئینک از طرف شورای فنی اعلام می شود و تا زمان تشکیل این جلسه هیچ نظر قطعی در این خصوص داده نمی شود.

به گزارش فارس، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در واکنش به برخی گمانه زنی ها مبنی بر احتمال اجرای طرح راه سازی در محل تپه باستانی «پوئینک» شهرستان قرچک استان تهران بیان کرد:‌ این تپه که ثبت ملی است و قدمت لایه های اولیه آن به عصر آهن ( ۶ تا ۸ هزار سال پیش) می رسد باید حفظ و صیانت شود(بیشتر بخوانید).

محمد حسین مقیمی استاندار سابق تهران بهمن ماه سال 96 مهلت سه ماهه ای برای حل اختلاف درباره تپه پوئینک به شهرداری و فرمانداری قرچک و میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد(بیشتر بخوانید).

محمد تقی زاده معاون فنی و عمرانی استانداری تهران هفته گذشته در جلسه بررسی مشکلات شهر قرچک از رایزنی با میراث فرهنگی برای رفع مشکل ساخت کمربندی جنوبی قرچک خبر داد.

گفتنی است، در سال های گذشته اختلافات میراث فرهنگی و شهرداری قرچک بر سر باستانی بودن یا نبودن تپه پوئینک مانع اجرایی شدن طرح کمربندی جنوبی قرچک شده است.

انتهای پیام/67037/م/الف50

نظر شما