شناسهٔ خبر: 33557164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تبریز برگزار می‌شود

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران - تبریز طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبرز، «فرشاد به آفرین» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران - تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی آثار هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور دانست و خاطرنشان کرد: قرار است ۲۱۰ غرفه نمایشگاهی میزان علاقه مندان این عرصه باشند.

وی با بیان اینکه عموم مردم از ساعت ۱۶ الی ۲۲ می‌توانند از نمایشگاه بازدید و در صورت تمایل از آثار دستی هنرمندان مختلف کشور خرید کنند، افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نهاتی تلاش خود را برای برگزاری مرتب و سالانه نمایشگاه صنایع دستی انجام داده است.

به آفرین؛ فروش ۱۲ میلیارد ریالی نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز در سال گذشته را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه فرصتی برای توسعه هنرهای دستی استان و استقبال جوانان برای فعالیت در این عرصه باشد.

نخستین نمایشگاه گردشگری استان برگزار می شود

همچنین معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری استان همزمان با نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد و گفت: تبریز طی سه سال اخیر به یکی از مقاصد مهم گردشگری  تبدیل شده که، این نمایشگاه می‌تواند بستر مهمی برای توسعه این صنعت در استان باشد.

«فرشاد رستمی» ادامه داد: ۱۳ استان شامل خراسان‌های جنوبی و شمالی، ایلام، خوزستان، قم، زنجان، البرز، گیلان، یزد، مرکزی، همدان، تهران و گلستان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که به همراه آذربایجان شرقی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری خود را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود:۶۸ غرفه در این نمایشگاه برپا خواهد بود اما به دلیل درخواست تعدادی از غرفه داران برای افزایش متراژ و مساحت غرفه‌ها برای ارائه تواتنایی ها و آثار و خدمات خود در عرصه گردشگری، مساحت غرفه‌ها افزایش یافته است.

 

نظر شما