شناسهٔ خبر: 33557108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بودجه برای تأمین آب و غذای قرق‌با‌نان نداریم

صاحب‌خبر -


یاسوج- خبرنگار کیهان:
بالغ بر 230 هکتار از عرصه‌های مرتعی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه اول سال جاری طعمه حریق شده است.
مدیر کل منابع طبعیی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرستان بهمئی بیشترین سهم آتش‌سوزی مرتعی را در سال جاری داشته است.
غلامحسین حکمتیان افزود: در چنین شرایطی آب و غذا برای تقویت نیروهای انسانی که تلاش می‌کنند شعله‌های آتش را خاموش کنند نداریم.
وی اظهار داشت: سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان بایستی اعتبارات ویژه به حوزه جنگل‌ها و مراتع تخصیص دهد تا بتوانیم آب و غذای مورد نیاز امدادگران خاموش‌کننده آتش‌ها را تأمین کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آب‌خیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی‌ها نیروی مردمی هر منطقه به همراه قرق‌بانان و سایر همکاران اداری برای خاموش کردن شعله‌های آتش حضور مستمر داشته‌اند. این مسئول با ابراز تأسف از اینکه به دلیل عدم اعتبار لازم امکان برای تأمین آب و غذا برای مردم محلی در زمان حادثه آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگلها وجود ندارد که این امر نگران کننده است.
وی گفت: تعداد قرق‌بانان این اداره کل 74 نفر است و در زمان حادثه آتش‌سوزی سایر نیروهای اداری از مدیر کل تا نیروهای پایین‌تر به کمک آنان می‌شتابند. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار مورد نیاز در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی بالغ بر 500 میلیون تومان است که امید است سازمان برنامه و بودجه استان توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشد.

نظر شما