شناسهٔ خبر: 33553696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زمینه حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در صنعت ساختمان گلستان فراهم شود

مدیرکل راه وشهرسازی گلستان گفت: باتوجه به برنامه‌های متنوع دولت در زمینه انبوه‌سازی و حمایت و مساعدت‌های لازم در این بخش، لازم است بستر حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی بومی و غیربومی در صنعت ساختمان استان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین محبوبی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت ساختمان در استان اظهارداشت: در سایه اجرای درست قوانین، بخشنامه‌ها و تعاملات داخلی با نهادها و دستگاه‌های متولی و همچنین بازنگری و آسیب شناسی مسائل موجود است که می‌توان اهداف نظام مهندسی ساختمان را اجرا و به مواردی که تاکنون مغفول مانده توجه کرد و در نتیجه خدمات را به مراجعه‌کنندگان افزایش دهیم.

وی افزود: توجه به مباحث مقررات ملی ساختمان و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و طراحی و اجرای آن توسط افراد ذیصلاح مساله مهم دیگری است که برای دستیابی به اهداف پیش‌رو در سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: نظارت‌های دقیق و کارشناسی در مراحل ساخت و ساز ساختمان اعم از استفاده از مصالح مرغوب، کنترل کامل نقشه‌های ساختمان از نظر سازه‌ای ، معماری و تاسیساتی و به ویژه توجه به ضوابط و مقررات ارتقای کیفی سیما و منظرشهری و رعایت اصول فنی و استانداردهای معماری اسلامی- ایرانی برای اجتناب از تدوین و ترویج الگوهای نامتناسب از جمله مواردی است که باید توسط نظام مهندسی ساختمان در اولویت کاری قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در شرایط کنونی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های متنوع دولتی در زمینه انبوه‌سازی و حمایت و مساعدت‌های لازم در این بخش، لازم است بستر حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی بومی و غیربومی در صنعت ساختمان فراهم شود.

محبوبی به برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان در استان هم اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا مهندسان و دست‌اندرکاران بخش ساختمان با آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان آشنا شوند.

انتهای پیام/ ز

 

نظر شما