شناسهٔ خبر: 33549664 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بانک صادرات دومين دارنده تعداد کارت بانکي تراکنش‌دار در نظام بانکي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ​نقدينه- بر اساس آمار بانک مرکزي در سال ٩٧، بانک صادرات ايران دومين دارنده تعداد کارت بانکي تراکنش‌دار در نظام بانکي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، پس از بررسي سهم ٣٦ بانک و موسسه مالي و اعتباري صادرکننده در زمينه تعداد کارت‌هاي بانکي تراکنش‌دار در شبکه شاپرک، پس از بانک ملي، بانک صادرات ايران با شاخص 11.43 درصد، داراي بالاترين رتبه از لحاظ تعداد کارت‌هاي بانکي تراکنش‌دار است.
بنابراين گزارش، معيار محاسبه کارت‌هاي بانکي تراکنش‌دار به معناي تعداد کارت‌هاي بانکي داراي حداقل يک تراکنش در ماه است و کارت‌هاي بانکي صادر شده فاقد يک تراکنش، در اين آمارها قرار نمي‌گيرند.
بررسي آمارهاي گزارش اقتصادي سال ٩٧ شرکت شاپرک نشان مي دهد که در سال ٩٧ بالغ بر يک ميليارد و ٢١٧ ميليون و ٦٦٠ هزار کارت بانکي از جمله کارت‌هاي اعتباري، برداشت و هديه تراکنش داشتند. از سوي ديگر، بررسي‌ها نشان مي‌دهد که در سال ٩٦ ، تعداد يک ميليارد و يک ميليون کارت بانکي تراکنش داشته که اين ميزان در سال ٩٧ با رشد ١٢.٥٤ درصدي در مجموع همراه بوده. اما از سوي ديگر، ميزان تعداد کارت‌هاي اعتباري و هديه و بن‌کارت صادر شده در سال ٩٧ نسبت به ٩٦ با کاهش به ترتيب ١٥ و ١١ درصدي همراه بوده است.
تعداد «سپهر کارت» فعال بانک صادرات ايران تا مقطع پايان ارديبهشت ماه سال جاري، همچنان فراتر از مرز ١٩ ميليون کارت حفظ شده است.
سپهر کارت‌هاي صادرشده توسط بانک صادرات ايران در اسفندماه ٩٧ بالغ بر ٤٦٧ هزار، در فرودين‌ماه ٩٨ بيش از ٣٢٤ هزار و در ارديبهشت‌ماه ٩٨ بالغ بر ٤٩٦ هزار عدد بوده که مجموع آن‌ها از ابتداي اسفند ماه ٩٧ تا پايان ارديبهشت ٩٨ به بيش از يک ميليون و ٢٨٨ هزار عدد رسيده است.
همچنين در ماه‌هاي مذکور بيش از يک ميليون و ١٢٥ هزار عدد انواع بن‌کارت و کارت هديه توسط شعب اين بانک صادر و در اختيار مشتريان قرار گرفته است.
-->

نظر شما