شناسهٔ خبر: 33549068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ارجمندی:

ضرورت تشکیل مراکز گفتگوی ازدواج در کشور

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مراکز گفتگوی ازدواج باید در تمام کشور برای حل مشکلات جوانان تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد ارجمندی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز(۲۸خرداد) در همایش هم‌اندیشی سبک زندگی، نقش و کارکرد آن در تحکیم بنیان خانواده که در محل سالن همایش نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: برای حل تمامی مشکلات سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باید به‌سوی خانواده بازگشت و تشکیل مراکز گفتگوی ازدواج در کشور امری ضروری بوده وآرامش خانواده زمینه‌ساز خلاقیت است.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخن جبران‌خلیل‌جبران، گفت: ایشون فرمودند که برای نابودی یک تمدن نیازی به بمب هسته‌ای و جنگ نیست و با سه اقدام که اولین مورد خانواده، آموزش و الگوها بوده که برای نابودی خانواده‌ها، منزلت زن را بشکنید، برای نابودی آموزش، منزلت معلم را بشکنید و برای نابودی الگوها باید منزلت دانشمندان و اسطوره‌ها را بشکنید، می توان به یک تمدن آسیب جدی وارد کرد.


وی افزود: رابرت مرداک می‌گوید که برای نابودی ایران باید درخصوص کلمه مقدس خانواده هزینه کرد و موضوع مادر را در دستور کار خود قرار داد چراکه در ایران، مادر خانواده را مدیریت کرده و من تلاش می‌کنم تا سال ۲۰۲۰ واژه‌ای به نام مادر و حیا را در ایران نابود سازم.


حجت الاسلام ارجمندی در ادامه سخنان خود افزود: بحث خانواده یک دغدغه بدون مرز و بین‌المللی در حوزه بشری بوده و تمامی انسان‌ها به‌دنبال آرامش و آسایش هستند، چراکه قاعده انسان همین بوده است.


وی افزود: آرامش در زندگی زمینه‌ساز خلاقیت و خلق بوده و  زمانی که انسان ناآرام است، نمی‌تواند فکر کند و نقشی در جامعه و خانواده بیافرآیند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کلمه بیت به معنای خانه ۷۱ بار در قرآن آمده و هر خانه‌ای که به انسان آرامش ندهد، قبر انسان است، ادامه داد: واژه خانه غیر از ساختمان بوده و اگر انسان در یک کاخ زندگی کند ولی به آرامشی در آن کاخ دست نیاید بی ارزش بوده و متاسفانه امروز خانه‌ها تبدیل به کلانتری شدند و افراد خانواده در آن خانه ها یکدیگر را بازجویی می کنند.

 

وی اذعان کرد: باید خانه و خانواده را از حالت تزئینی خارج کنیم و مراکز گفتگوی ازدواج را در کشور تشکیل داده و آغاز تمامی رابطه‌های ازدواج همراه با عشق و نشاط بوده که باید سازوکار مراقبت از این موارد را یاد گرفت و تعریف درستی از ازدواج توسط مشاورین و مراکز مربوطه برای زوجین صورت پذیرد.

نظر شما