شناسهٔ خبر: 33548331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

سال98 تحول عمرانی ورزش استان خواهدبود

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه امسال تعداد 91پروژه در استانتکمیل می‌شود گفت: بزودی تکلیف هیات های با سرپرست مشخص می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرزاد فتاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در گسترش ورزش و نقش آنها در موفقیت ورزشکاران گفت: ورزش استان فراز و نشیب های زیادی را چه در بحث قهرمانی و چه در بحث همگانی داشته که این موضوع صرفا برای خراسان نبوده و در همه استان های کشور برحسب شرایط دیده می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه با وجود تمام فراز و نشیب ها، استان همیشه در سطح کشور دارای جایگاه برتر بوده است، عنوان کرد: سعی کردیم بسیاری از مشکلات را در سطح استان شناسایی کنیم که در این راستا دیدار های زیادی با پیشکسوتان و هیأت‌های ورزشی داشتیم و از تمام شهرستان‌ها بازدید به عمل آوردیم.
وی تصریح کرد: پس از موفقیت کاروان استان در بازی های آسیایی و پارا آسیایی که نوید بخش روزهای خوب برای خراسان رضوی بود، سعی شد با برنامه ریزی ورزشکاران را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنیم، همچنین در جهت پرداخت بدهی شهرستان‌ها قدمی اساسی برداشتیم تا هیأت‌های ورزشی را به جایگاهی برسانیم که دغدغه‌ای در خصوص اعزام‌ها و هزینه‌های جاری نداشته باشند.
فتاحی در خصوص تیم‌های لیگ برتری استان نیز گفت: در فصلی که گذشت تیم پدیده موفق به کسب سهمیه آسیا و افتخار آفرینی برای استان شد. این تیم در ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه بود که خوشبختانه با همکاری همه ارگان‌ها توانستیم این مشکلات را برطرف نماییم.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: در لیگ برتر والیبال نیز تیم پیام خراسان خوش درخشید وموفق به کسب رتبه سوم لیگ شد که در این راستا شور و نشاط خوبی در شهر به راه افتاد، همچنین در سایر لیگ‌ها از جمله لیگ بسکتبال، هندبال و فوتسال عملکرد مناسبی را داشتیم.
فتاحی بیان کرد: در استان حدود 900 هیأت ورزشی فعال هستند که وظیفه هدایت آن ها برعهده اداره کل ورزش می‌باشد این درحالی است که تعداد هیأت‌ها در سال 96 حدود 700 بوده است، همچنین تعداد ورزشکاران سازمان یافته با رشد 15 هزار نفری در سال 97 به بیش از 167 هزار نفر رسیده است و تلاشمان بر این است که این تعداد را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: هدف ما در سال 98 میزبانی از رقابت‌های کشوری و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی است که دراین راستا سعی می کنیم میزبانی مسابقات استانی را به شهرستان ها و برخی شهرستان ها که قابلیت میزبانی مسابقات بزرگ تر را دارند، از مسابقات کشوری میزبانی کنند و در مشهد بیشتر شاهد میزبانی مسابقات آسیایی و بین المللی باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه هیأت های ورزشی استان نقش مثبتی در فعالیت های فدراسیون‌ها دارند، تصریح کرد: هیأت‌های انجمن‌های ورزشی و جانبازان و معلولین خراسان رضوی رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادند، همچنین هیأت نابینایان و کم بینایان رتبه دوم، بدمینتون رتبه پنجم، سوارکاری رتبه ششم و ناشنوایان رتبه هفتم کشور را از آن خود کردند.
فتاحی ادامه داد: در سال گذشته توانستیم رتبه دوم در المپیاد استعداد های برتر را کسب کنیم و نتایج قابل قبولی را در این خصوص به خود اختصاص دهیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص سرانه ورزشی در استان گفت: سرانه ورزشی در استان 0.42 متر مربع است که در مجموع 700 مکان ورزشی داریم که 289 سالن سرپوشیده و بقیه روباز است، همچنین 394 سالن در مناطق روستایی احداث شده است.
فتاحی با بیان اینکه امسال سال تاریخی در توسعه زیرساخت های استان خواهد بود، عنوان کرد: در سال جاری 41 پروژه را تا پایان سال هدف گذاری کردیم و با بهره برداری از 50 چمن مصنوعی در مجموع 91 پروژه را افتتاح خواهیم کرد که با بهره برداری از این پروژه ها بسیاری از مشکلات زیرساختی حل خواهد شد.
وی ادامه داد: در کل استان تعداد 110 پروژه نیمه تمام داریم که بالغ بر 310 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که از این میان در سال جاری 41 پروژه به بهره برداری خواهد رسید، همچنین امیدواریم با واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی تعداد اجرای پروژه ها را در سطح استان افزایش دهیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اضافه کرد: در سال گذشته 64 میلیارد تومان اعتبار ورزشی داشتیم که 36 میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است که خوشبختانه در سال جاری فقط 69 میلیارد تومان از محل اعتبارات 0.27 درصد اعتبار خواهیم داشت و با وجود اعتبارات ملی و استانی سال بسیار خوبی را در بحث های عمرانی خواهیم داشت.
فتاحی در خصوص حوزه جوانان گفت: توجه خوبی به حوزه جوانان شده است و افزایش صد درصدی اعتبارات را در این حوزه داشتیم و باعث شده سمن های زیادی فعال شوند، همچنین در خصوص وقایع ازدواج رتبه دوم را در کشور داریم و متاسفانه در حوزه طلاق نیز در کشور رتبه دوم را داریم.
وی بیان کرد: همچنین مراسم تجلیل از افتخار آفرینان استان را همراه با رونمایی از دایره المعارف نام آوران ورزش خراسان خواهیم داشت.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص ورزشگاه ثامن نیز گفت: در این ورزشگاه کارهای بزرگی در حال انجام است و با توجه به اینکه حضور استان در لیگ های برتر، نیاز به سالن های بزرگ و مجهز دارد در این راستا سالن 6 هزار نفری ثامن با هزینه ای بالغ بر 34 میلیارد در حال ساخت و تکمیل است و بر اساس گفته پیمانکار تا دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فتاحی همچنین در خصوص استادیوم تختی بیان کرد: سال گذشته بخشی از تعمیرات این استادیوم انجام شد و به دلیل گستردگی و قدیمی بودن این استادیوم نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری دارد که در سال جاری نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافته است و اگر بخش خصوصی با نگاه ورزشی در این موضوع پای کار بیاید، حاضر به همکاری هستیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص هیئت های ورزشی اظهار کرد: تمامی هیئت های ورزشی در استان منابع مالی پیدا کردند و مطالبات هیئت ها پرداخت شده است و تقریبا همه مشکلات سخت افزاری هیئت ها را برطرف کردیم، همچنین منابع مالی لازم را تا تیرماه تامین کرده‌ایم.
فتاحی در خصوص ورزشکاران المپیکی و پارا المپیکی تصریح کرد: ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه در المپیک و پارا المپیک را داشتند شناسایی کردیم و برای آن ها مبلغ ماهیانه 1 میلیون تومان در نظر گرفتیم و تا شهریور ماه به حساب هیأت‌های مربوطه واریز کردیم.
*بزودی مجامع انتخاب رئیس هیأت های ورزشی برگزار می شود
وی در خصوص برگزاری مجامع هیأت‌های ورزشی بیان کرد: سعی ما بر این بود که مجامع را در زمان مشخص برگزار کنیم ولی به دلیل برخی از مسائل مجامع به تاخیر افتادند که در حال حاضر کارهای هیئت های روستایی، بولینگ و بیلیارد، ناشنوایان و جودو انجام شده و ظرف چند روزه آینده برگزار خواهد شد، همچنین هیأت های بدنسازی و پرورش اندام، تکواندو و گلف در حال بررسی است.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برای ریاست و حضور در مجامع هیأت های ورزشی هیچ محدودیت و ممنوعیتی در خصوص حضور کارمندان در هیأت‌ها نیست و زمانی که هیأت نیاز به سرپرست داشته باشد، یکی از همکاران را تا برگزاری مجمع انتخاب می‌کنیم، همچنین سعی بر سالم برگزار شدن مجامع داریم و شاهد مجامع نزدیکی در یکساله اخیر بوده ایم.
فتاحی اضافه کرد: در راستای سالم سازی مجامع، نمایندگان شهرستان ها در یک مجمع مجزا انتخاب می‌شوند، همچنین در خصوص ریاست سیاسیون در هیأت‌ها باید گفت ما تاکنون با هیچ فردی صحبت نکردیم و صرفا همه روسا در مجامع انتخاب می‌شوند.
وی در حوزه جوانان گفت: در جهت پخش رویداد های ورزشی، تفاهم نامه ای با صدا و سیما منعقد کردیم و مبالغی را در این راستا واریز کرده ایم تا بتوانیم ورزش را در رسانه ها بیشتر از گذشته فعال کنیم، همچنین مراسم تجلیل از افتخار آفرینان استان را همراه با رونمایی از دایره المعارف نام آوران ورزش خراسان خواهیم داشت.
*ساخت سالن 6هزارنفری ثامن دوباره جان گرفت
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص مشکلات سال گذشته تیم پیام درخصوص سالن برگزاری مسابقات گفت: با توجه به حضور تیم پیام در لیگ برتر این استان نیاز به سالن های بزرگ و مجهز دارد که در این راستا سالن 6 هزار نفری ثامن با هزینه ای بالغ بر 34 میلیارد در حال ساخت و تکمیل است و بر اساس گفته پیمانکار تا دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فتاحی همچنین در خصوص استادیوم تختی بیان کرد: سال گذشته بخشی از تعمیرات این استادیوم انجام شد و به دلیل گستردگی و قدیمی بودن این استادیوم نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری دارد که در سال جاری نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.
وی در خصوص ورزش همگانی نیز گفت: اعتبارات بسیار مناسبی در ورزش همگانی وجود دارد و نگاه ما بر این است که شهرداری سرمایه گذاری بیشتری را در این خصوص داشته باشد و بر اساس آمار رتبه اول کشور را از لحاظ توجه و برنامه ریزی در ورزش همگانی به خود اختصاص داده ایم.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برنامه های خوبی در راستای ورزش همگانی خصوصا در دوچرخه سواری و کوه پیمایی در استان انجام شد، همچنین 10 خانه ورزش را در سال گذشته در حاشیه شهر مشهد افتتاح کردیم.

نظر شما