شناسهٔ خبر: 33543996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۹۰ مصوبه، ارمغان سفر استاندار به سرزمین طلای سرخ

خبرگزاری صداوسیما

سفر سه روزه استاندار به شهرستان قاین بیش از ۹۰ مصوبه در زمینه های آموزشی، زیرساختی، تامین آب و مشکلات حوزه تولید برای این شهرستان داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار بامداد امروز در نشست جمع بندی مصوبات سفر به شهرستان ۹۰ مصوبه، ارمغان سفر استاندار به سرزمین طلای سرخقاین گفت: این مصوبات برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان در قالب کمیته‌ای ابلاغ و پیگیری می شود که تعداد زیادی از آنها تا پایان سال جاری مهلت اجرایی دارند .
محمدصادق معتمدیان بهره برداری از مرحله نخست طرح فولاد قاین در سال جاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی منطقه را از مهمترین مصوبات سفر به شهرستان قاین اعلام کرد وافزود: مرحله دوم این کارخانه تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید که باید نیروهای این کارخانه به صورت بومی جذب شوند تا نقش مؤثری در تأمین اشتغال منطقه داشته باشد.
وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان برای تکمیل سالن ورزشی تیغاب تا پایان سال جاری، ساخت یک باب سالن ورزشی و گود باستانی در شهر خضری دشت بیاض و آغاز عملیات اجرایی سالن چند منظوره در شهر نیمبلوک با مساعدت استانداری اقدام خواهد کرد.

استاندار افزود: احداث چمن مصنوعی و نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی سالن ورزشی روستای کرغند و زمین چمن آرین شهر، اسفدن و نیمبلوک به بهره برداری برسد.
معتمدیان گفت: با توجه به آمادگی بنیاد مستضعفان برای همکاری در ساخت سالن ورزشی سه هزار نفری قاین، اداره کل ورزش و جوانان استان در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهد و این اداره کل نسبت به تعیین تکلیف استخر شنای قاین ظرف ۴۵ روز آینده اقدام کند.
وی با بیان اینکه سه ایستگاه هواشناسی در شهرهای اسفدن و آرین شهر تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد، اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره کل امور عشایری نسبت به تسطیح و مرمت راه‌های عشایری شهرستان اقدام کنند.
استاندارافزود: برای تأمین مسکن مناسب و مقاوم برای عشایر این شهرستان مقرر شد تا فرمانداری افراد واجد شرایط را شناسایی و بنیاد مسکن برای ساخت مسکن آنان اقدام کنند.
معتمدیان گفت: در خصوص تأمین آب شرب روستاهای عشایری اداره کل امور عشایری برای تهیه طرح اجرایی و تأمین اعتبار آن با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کنند و سازمان جهاد کشاورزی احیا و مرمت قنوات شهرستان را تا دهه فجر به اتمام برساند.
وی افزود: مقرر شده با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی وضعیت حق آبه رودخانه اسفدن بررسی و حل شود.
استاندار گفت: کتابخانه شهر اسفدن با کمک ۳۰۰ میلیون تومانی فرمانداری تا دهه فجر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود، همچنین مبلغ ۲ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه روستای تیغاب توسط سازمان برنامه و بودجه استان در نظر گرفته شود.
معتمدیان افزود: مقرر شد به منظور رفع مشکلات سد بیهود، سازمان جهاد کشاورزی مطالعات لازم را برای اجرای پروژه در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار دهد و شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تأمین آب روستای برکوک با استفاده از اعتبارات ملی اقدام کند.
استاندار افزود: مقرر شد با توجه به ای سی بالای آب شرب مجتمع آب رسانی روستای محمد آباد علم و آرین شهر با معرفی سرمایه گذار از سوی فرمانداری، آب و فاضلاب روستایی مجوز لازم را در اختیار سرمایه گذاران طرح قرار دهد و همچنین شرکت آب و فاضلاب روستایی احداث مخزن آب روستای تیغاب تا پایان امسال به اتمام برسد.
معتمدیان با بیان اینکه آماده سازی ورودی روستای کرغند ظرف مدت چهار ماه و زیرسازی و آسفالت خیابان شهید مطهری کرغند توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود، افزود: احداث اورژانس اجتماعی قاین توسط فرمانداری تأمین اعتبار شود و اداره بهزیستی شهرستان این طرح را تکمیل کند.
وی گفت: اداره بهزیستی شهرستان نسبت به تکمیل اداره بهزیستی آرین شهر تا دهه فجر اقدام کند و فرمانداری مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای تکمیل این طرح اختصاص می‌دهد، همچنین احداث بیمارستان تأمین اجتماعی قاین توسط سازمان تأمین اجتماعی پیگیری شود.
استانداردر خصوص احداث بیمارستان دوم قاین نیز گفت: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی پیمانکار را با مزایده مشخص  و برای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان شهدای قاین نیز پیگیری کند.
معتمدیان افزود: در خصوص تأمین پزشک متخصص مورد نیاز بیمارستان شهدا قاین مقرر شد تا مهرماه سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی متخصصین مورد نیاز را جذب کند، در خصوص صدور مجوز استقلال دانشگاه پرستاری قاین مقرر شد تا دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.
وی بیان کرد: تکمیل خوابگاه دانشگاه پرستاری و پنج پایگاه بهداشتی در شهرستان قاین توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود.
استاندار گفت: مقرر شد در خصوص صدور مجوز برای راه اندازی مجدد دانشگاه فرهنگیان قاین، دانشگاه فرهنگیان استان برای اخذ مجوز اقدامات لازم را اتخاذ کند و برای رفع اراضی نیمبلوک، ظرف یک ماه تعیین تکلیف خواهد شد.
معتمدیان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی نسبت به احداث باند دوم قاین به سه راهی خواف و آسفالت روستایی قویسار تا پایان ۹۸ اقدام کند، افزود: دستگاههای مربوطه نسبت به ایمن سازی ورودی شهر آرین شهر اقدام کنند.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به آغاز احداث زیرگذر روستای دهشک و نسبت به تهیه اصلاح پل عباس آباد دشت طی ۲۰ روز اقدام کند و تا بهمن امسال عملیات اجرایی این طرح‌ها را به پایان برسانند.

استاندار افزود: شهرداری خضری و دشت بیاض نسبت به راه اندازی بازارچه صنایع دستی تا دهه فجر اقدام کند و فرمانداری شهرستان در این خصوص ۳۰۰ میلیون تومان کمک خواهد کرد.

معتمدیان افزود: به منظور ایجاد و راه اندازی ۱۵ دستگاه دیجیتال در شهرستان، ۵۰۰ میلیون تومان توسط فرمانداری و یک میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: در راستای تأمین زیرساخت‌های شهرک شماره یک قاین 9۰۰ میلیون تومان تأمین شود تا دهه فجر این طرح به بهره برداری برسد.

استاندار ادامه داد: ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای دخترانه قاین تأمین شود.
معتمدیان گفت: مقرر شد اداره کل منابع طبیعی سد خاکی در بالادست آرین شهر احداث واداره کل میراث فرهنگی کاوش باستان شناسی را در شهر سده و شهر قدیم قاین آغاز کند.

وی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به آغاز پروژه مدرسه پروین اعتصامی آرین شهر اقدام و تا دهه فجر این طرح را تکمیل کند.

نظر شما