شناسهٔ خبر: 33542134 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبار تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد کردستان ۳۰ درصد افزایش یافت

سنندج - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در سال جاری یک هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان کردستانی اختصاص یافته که این میزان نسبت به سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

فرشید جهان بین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب اعتبارات قرض الحسنه شامل بانک ها، صندوق قرض الحسنه امداد و توسعه روستایی است که در سال جاری به کمیته امداد استان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات برای ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی به امداد اختصاص یافته است، افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبارات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در نظر گرفته شده و محوریت اصلی هزینه کرد آن، ایجاد و یا احیای طرح های اقتصادی در مناطق محروم است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: همچنین در راستای تقویت بنیه طرح های اشتغال، با همکاری سازمان های آموزش نهاد، آموزش های ویژه ای شامل بازآموزی علوم کسب و کار و آموزش های فنی و مهارتی برای مجریان طرح ها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا پیش بینی می شود برای آموزش سه هزار و ۶۵۰ نفر بیش از ۱۱ میلیارد ریال هزینه شود ضمن اینکه در زمینه بکار گیری افراد متخصص و دارای مهارت در موسسات، شرکت ها و کارگاه ها به صورت ویژه اقداماتی انجام می شود.

جهان بین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، امسال ۲ پروژه کلان را در دست بررسی دارد و از قِبل آن بیش از ۵۰ درصد کل اعتبارات سال جاری با کمک و استفاده از ظرفیت و توان راهبران شغلی و کارآفرینان برجسته، منجر به ایجاد شغل خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای پایدار سازی مشاغل و در قالب پروژه هدایت شغلی اقداماتی در زمینه بیمه محصولات و سرمایه، بازاریابی، برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات و نظارت مستمر بر اجرای صحیح طرح ها انجام می شود.

در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۷۵ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از خدمات و حمایت‌های این نهاد در استان بهره مند می‌شوند.

۷۳۴۸/‌۹۱۰۲

نظر شما