شناسهٔ خبر: 33534247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخلیه و بارگیری ۲.۴ میلیون تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از تخلیه و انتقال ۲.۴ میلیون تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: درحال حاضر ۲.۴ میلیون تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) در حال تخلیه و انتقال به استان‌های مختلف کشور است.

وی عمده‌ترین کالا‌های اساسی وارداتی از بندر امام خمینی (ره) را شامل؛ ۱.۲ میلیون شکر خام (زرد)، ۶۰۰ هزار تن برنج و ۶۰۰ هزار روغن خام خوراکی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از وارد کشور شده و بخش دیگری نیز در حال تخلیه است.

امیری زاده با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران مسئولیت نظارت بر واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) را بر عهده دارد تصریح کرد: استان خوزستان هم اکنون به مرکز واردات کالا‌های اساسی و ذخیره سازی آن تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور اذعان داشت: بخش مهمی از شکر خام وارداتی از کشور‌های هندوستان، کوبا و برزیل به واحد‌های تصفیه شکر واحد‌های نیشکری خوزستان انتقال یافته تا به شکر سفید تبدیل شوند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: روند تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی‌های اقیانوس پیما در بندر امام خمینی (ره) و انتقال آنان به استان‌های مرکزی کشور بدون وقفه ادامه دارد.

سیستان و بلوچستان، مقصد ۱۰۰ هزار تن گندم خوزستان

خدارحم امیری زاده بیان داشت: عملیات انتقال ۱۰۰ هزار تن گندم تولیدی خوزستان به استان سیستان و بلوچستان از طریق دریا (بندر امام خمینی) شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ هزار تن گندم خوزستان به سیستان و بلوچستان ارسال شده و ۲۰ هزار دیگر نیز در حال بارگیری برای حمل به این استان جنوب شرق کشور است اظهار کرد: این دومین بار است که گندم تولیدی استان از طریق دریا به سیستان و بلوچستان حمل می‌شود.
حدود ۱.۳ میلیون تن گندم در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ در خوزستان به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است که بخش اعظم آن از طریق دریا، ریلی و جاده در حال حمل به ۲۳ استان کشور است.

انتهای پیام/گ

نظر شما