شناسهٔ خبر: 33534221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بجنورد:

اخلاق و معنویت ۲ اصل مهم در ورزش های زورخانه ای است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: اخلاق و معنویت ۲ اصل مهم در پرداختن به ورزش های زورخانه ای است که پایه آن بر مبنای اخلاق حرفه ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار با کارکنان اداره کل ورزش و جوانان که به مناسبت هفته نکوداشت ترویج مرام پهلوانی و ورزش زورخانه ای انجام گرفت از ورزش به عنوان یک کار انسانی و اسلامی و یک تفریح سالم یاد کرد و بر حفاظت و مراقبت از جسم و روح با ورزش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه گود زورخانه مهمترین پایگاه ترویج و آموزش اخلاق در ورزش است، اظهار داشت: امروز پرداختن به ورزش در دنیا باعث افتخار است و بنابراین اگر بخواهیم اقتدار خود را در دنیا افزایش دهیم باید بیشتر به میدان های ورزشی ورود پیدا کنیم.
یعقوبی بر مشارکت جوانان در ورزش تاکید کرد و افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ مرتبه از جوانان نام برده شده که این امر لزوم فعالیت بیشتر ورزشکاران جوان را می طلبد.
وی همچنین لزوم تجدیدنظر و ارائه راهکار جدید و نوآوری در امور ورزش را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید ورزش نیز راه خود در این بیانیه که نقشه راه چهل ساله دوم انقلاب است پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: باید به ورزش به ویژه در حوزه پهلوانی و زورخانه ای که از ورزش های باستانی ما است محتوا و غنای بیشتری داد.
وی لازمه گسترش اخلاق و معنویت را در پرداختن به ورزش های زورخانه ای دانست که پایه آن بر مبنای اخلاق حرفه ای است و افزود: گود زورخانه از مهمترین میدان های ورزشی است که می تواند به جوانان اخلاق را بیاموزد.
وی وجود برخوردهای نادرست در برخی میدان های ورزشی را ناشی از ضعیف بودن اخلاق در بین آنها دانست و خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان باید علاوه بر فعالیت فیزیکی به افزایش اخلاق و معنویت نیز بیشتر توجه داشته باشد.
الیاس امیر آبادی رئیس هیات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای خراسان شمالی هم گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری همایش بزرگ ورزش صبحگاهی با حضور جامعه ورزشی باستانی کار استان نیز در پایان هفته در محل پارک شهربازی بجنورد صورت گرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز با اشاره به برنامه های خوب هفته ترویج فرهنگ پهلو انی در استان، گفت: اتفاقات خوبی در ورزش استان در حال رخ دادن است.
کورکش بهادری افزود: تاکنون انتخابات مجامع تعداد زیادی از هیات های ورزشی برگزار شده و این هفته نیز انتخابات پنج هیات برگزار می شود.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

برچسب‌ها:

نظر شما