شناسهٔ خبر: 33533984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی آستان قدس رضوی برای برگزاری همایش «مقاومت» در حرم حضرت زینب(س)

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی دارد همایش علمی با محوریت «مقاومت» را در حرم حضرت زینب(س) برگزار کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مرویان در نشست «بررسی روابط علمی آمادگی آستان قدس رضوی برای برگزاری همایش «مقاومت» در حرم حضرت زینب (س)میان آستان‌های مقدس زینبی و رضوی» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برای شروع همکاری آستان قدس رضوی با آستان مقدس حضرت زینب(س) پیشنهادم برگزاری همایش علمی با محوریت «مقاومت» در سالن همایش حرم حضرت زینب(س) است.
وی افزود: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری این همایش مهم استقبال می‌کند و آمادگی خود را برای برپایی این همایش عظیم جهانی با محوریت مقاومت و مباحث مرتبط با آن اعلام می‌کند. مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به سوابق و آثار علمی-پژوهشی این بنیاد گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در طول ۳۰سال فعالیت ۴هزار اثر علمی را در موضوعات قرآن کریم، فقه، ادبیات عرب، فلسفه و کلام، سنت و سیره امام رضا(ع)، جامعه شناسی، علم و نشر، آثار هنری کاشیکاری حرم مطهر رضوی، اقتصاد اسلامی، تمدن اسلامی و ... منتشر کرده است.
تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س) هم در این نشست خواستار همکاری علمی و فرهنگی نزدیک با آستان قدس رضوی شد گفت: هدف از حضورم در حرم مطهر رضوی علاوه بر زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) ایجاد شرایط همکاری علمی عمیق با آستان قدس رضوی است، 

وی افزود: متأسفانه آستان حضرت زینب(ع) محدودیتی‌هایی برای فعالیت‌های علمی-پژوهشی در حوزه علوم اسلامی دارد، چرا که در کشور سوریه تبلیغات وسیعی علیه مذهب شیعه و شیعیان صورت می‌گیرد.

تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س) افزود: قطعا برگزاری کنگره‌ها، نشست‌ها و همایش‌های علمی در کشور سوریه می‌تواند دیدگاه‌های اشتباه نسبت به مکتب تشیع و شیعیان را اصلاح کند.

هانی مرتضی با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت زینب(ع) در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی آماده بهره‌گیری از توانمندی‌های آستان قدس رضوی است، گفت: حرم مطهر حضرت زینب(س) دارای یک کتابخانه و سالن همایش است که به دلیل ظهور داعش فعالیتش متوقف شد، از همین رو مجدد خواهان راه‌اندازی کتابخانه و برگزار یک همایش در سالن همایش‌های حرم حضرت زینب(س) با کمک آستان قدس رضوی هستیم تا در این همایش از سخنرانی دانشمندان شما بهره‌مند شویم.

در پایان این نشست دکتر هانی مرتضی تولیت حرم حضرت زینب(س)، از بخش‌های مختلف نمایشگاه دائمی آثار علمی-پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کرد و به رسم یادبود چند جلد کتاب از آثار فاخر این بنیاد به تولیت حرم حضرت زینب(س) اهداء شد.

نظر شما