شناسهٔ خبر: 33530694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تصاویر بازار تاریخی نقش جهان پس از تعطیلی شبانه!

تصویر بازار تاریخی اصفهان پس از تعطیلی شبانه و در شرایطی که هنوز گردشگران زیادی در میدان نقش جهان حضور دارند عجیب و تامل برانگیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، بازار تاریخی اصفهان یکی از بناهای چهارگانه معروف میدان تاریخی نقش جهان است چراکه این میدان با به تصویر کشیدن ترکیبی از زندگی دنیوی و معنوی، نمادی از ضرورت ایجاد اعتدال در میان این دو موضوع مشهور است.

در سمت شمال میدان نقش جهان،بازار تاریخی اصفهان قرار دارد که دورتا دور میدان ادامه دارد و با سقف آجری که دریچه های هوا در آن تعبیه شده است در تابستان و زمستان هوایی مطبوع برای گردشگران فراهم می سازد به نوعی که می توانی برای رسیدن به مسجد امام در جنوب میدان، مسجد شیخ لطف الله در شرق و عالی قاپو در غرب میدان  نیز از بازار عبور کنیم.

نکته جالب اینکه نماد اصفهان یعنی قوس آذر نیز بر روی کاشی کاری های سر در سر ورودی اصلی میدان معروف به قیصریه قرار گرفته است.

اما موضوعی که این روزهای اوج گردشگری اصفهان تاسف برانگیز جلوه می کند، نمای این بازار تاریخی پس از تعطیلی شبانه است در شرایطی که هنوز گردشگران زیادی در میدان نقش جهان حضور دارند، تصویری از پسماندهای محصولات مورد فروش در فروشگاه های بازار که بر روی زمین در سرتاسر بازار پراکنده شده است به امید حضور فرد زحمتکشی که آخر شب، بارها و بارها باید کمر خم کند تا حاصل بی فرهنگی را از روی زمین برداشته و یا جارو کند.

46 

نظر شما