شناسهٔ خبر: 33529954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین روز از سفر استاندار به شهرستان قاین

خبرگزاری صداوسیما

استاندار خراسان جنوبی در دومین روز از سفر خود به قاین، با مردم اسفدن و روستاهای عشایری بخش مرکزی این شهرستان دیدار کرد و در جریان مشکلات و خواسته های اهالی این مناطق قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم اسفدن گفت: در زمان ورود به استان بررسی های میدانی از وضعیت توانمندی های مختلف را به دست آوردیم و سفرها با این رویکرد به شهرستانها انجام می شود که از نزدیک مسایل را مورد بررسی قرار دهیم.

معتمدیان افزود: همه شهرستان ها ظرفیت های خوبی برای توسعه دارند که اگر این ظرفیت ها را به فعلیت برسانیم توسعه شتابان استان را محقق خواهد کرد.
وی گفت: اسفدن استعداد خوبی در زمینه کشاورزی دارد که در تأمین زیرساخت ها از هیچ تلاشی برای توسعه چشم پوشی نخواهیم کرد
استاندار افزود: اشتغالزایی و کمک به معیشت مردم در اولویت است که تلاش می کنیم از ظرفیت های ملی برای تحقق این دو مهم بهره بگیریم.
معتمدیان با بیان اینکه کمیته ای در استان برای نظارت بر اجرای مصوبات تشکیل شده است گفت: حضور مسئولان در مناطق کم برخوردار  برای این است تا شکاف طبقاتی از بین برود.

مردم اسفدن در دیدار با استاندار، خواستار پیگیری مشکل ۱۵ ساله نهر جاری اسفدن در روستای بالا دست (افین)، ساخت فضاهای ورزشی بیشتر، ایجاد ناحیه صنعت ، ایستگاه  تحقیقات کشاورزی و هواشناسی  و همچنین رفع مشکل  استیجاری بودن مکان شهرداری اسفدن شدند.
افتتاح و ایجاد ایستگاه هواشناسی ، افتتاح و تکمیل پروژه کتابخانه عمومی اسفدن تا دهه مبارک فجر ، همچنین ایجاد شعبه اتفاقات برق در شهر اسفدن و اعطای وام مسکن 400 میلیون ریالی به جوانان و مالکان بناهای فرسوده در آینده نزدیک از جمله قول هایی بود که مدیران کل به اهالی اسفدن دادند
استاندارهمچنین امروز در جمع مردم روستاهای عشایری بخش مرکزی این شهرستان حضور یافت.
معتمدیان امروز در جمع مردم روستاهای آچونی، ده میر، سورگ، در سفید، محمدآبادعلم و بخش آباد از نزدیک در جریان خواسته های اهالی این مناطق قرار گرفت.
راه آسفالته، مرمت قنوات، احیای مراتع، تأمین آب شرب، افزایش آبرسانی سیار و احداث مسکن روستایی از جمله مهمترین خواسته های مردم این روستاهای عشایری بود که استاندار  برای تأمین آنها قول مساعد داد.
استاندار همچنین شب گذشته در جمع مردم خضری دشت بیاض، کارخانه فولاد را ظرفیتی خوب برای شهرستان قاین و بخش نیم بلوک دانست و اظهار امیدواری کرد با رفع موانع، مرحله نخست این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد و زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.
معتمدیان افزود: بدنبال رونق صنایع دستی و بوم گردی در این منطقه هستیم و شکوفا شدن ظرفیتهای اقتصادی نیاز به هم اندیشی مردم، مسئولان و نمایندگان دارد.
استاندارهمچنین با خانواده شهید محسن مشرقی در شهر خضری دشت بیاض دیدار کرد.
<div id="video-display-embed-code_3628243"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2453438/3628243?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما