شناسهٔ خبر: 33529840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

علوی:

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ظرفیت میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، سید محمدتقی علوی در نشست شورای اداری این اداره‌کل اظهار کرد: سرمایه‌های اجتماعی، ارتباطات و شبکه‌های وابسته به آنها موجب تقویت حس همکاری و اطمینان در میان افراد یک جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم با بازکردن فضای اجتماعی کشور زمینه را برای ظهور، بروز و تقویت نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد به‌عنوان عنصر اصلی تأثیرگذار بر تقویت حس تعلق اجتماعی فراهم کرد، گفت: این اقدام دولت نقش مهمی را در شکل‌گذاری سرمایه‌های اجتماعی ایفا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: بی‌شک یکی از شاخص‌های رشد و توسعه هر جامعه‌ای سرمایه‌های اجتماعی آن جامعه است.

علوی، سرمایه‌های اجتماعی کشورمان را واقعیت‌های ملموس و ریشه‌دار در دین، فرهنگ و تاریخ کشورمان دانست و توضیح داد: عملکرد جوانان به‌عنوان بخش عمده و غیرقابل انکار در سرمایه‌های اجتماعی در جریان سیل ستودنی و قابل تقدیر بود و اینگونه رفتارهای نسلی که برخی گمان می‌کنند حس تعلق آنها به اجتماع کاهش یافته می‌تواند سرآغاز یک فرهنگ‌سازی باشد.

وی مطرح کرد: نه‌تنها در شهر یاسوج؛ بلکه در تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی را داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد، این ظرفیت را موقعیتی ویژه برای توسعه صنعت توریسم در بخش ورزش دانست.

انتهای پیام/4078/4062/

نظر شما