شناسهٔ خبر: 33526141 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نارضایتی سرمربی پاراگوئه از حضور آسیایی ها در کوپا آمه‌ریکا

تهران- ایرنا- «ادواردو بریتزو» سرمربی تیم ملی فوتبال پاراگوئه پس از توقف مقابل قطر در کوپا آمریه‌کای ۲۰۱۹، با انتقاد از حضور تیم های قطر و ژاپن در این تورنمنت، گفت: این مسابقات باید منحصر به کشورهای سرتاسر قاره آمریکا باشد.

صاحب‌خبر -

قهرمان جام ملت‌های آسیا یعنی قطر به همراه ژاپن به عنوان میهمان به این دوره از کوپا آمریه‌کا دعوت شدند و قطری‌ها در نخستین بازی خود با تبدیل شکست ۲ بر صفر به تساوی ۲ بر ۲ پاراگوئه ای ها را غافلگیر کردند.

«المعز علی» در دقیقه ۶۸ نخستین گل قطری‌ها را به ثمر رساند و ۹ دقیقه بعد «خوآن رودریگو روخاس» با گل به خودی، موجب تقسیم امتیازها شد.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول) سابقه دعوت از کشورهای دیگر را برای حضور در این تورنمنت دارد و قرار است سال آینده استرالیا، دیگر کشور آسیایی در این رقابت‌ها که به میزبانی کلمبیا و آرژانتین برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.

این در حالی است که بریتزو پس از تساوی غافلگیر کننده مقابل قطر، اظهار داشت: فکر می‌کنم منطق این باشد که رقابت‌ها با حضور تیم‌های سرتاسر آمریکا برگزار شود.

وی ادامه داد: آیا سوال شما در مورد کشورهای دعوت شده یعنی ژاپن و قطر است؟ پاسخ این است؛ به نظر من باید کوپا آمریه‌کایی را با شرکت کشورهای آمریکای مرکزی و شمالی متصور شویم؛ تا به حال ندیدم اروپا برای رقابت‌های خود کشوری از آمریکای جنوبی را دعوت کند.

سرمربی ناراضی پاراگوئه تاکید کرد: اشتباه برداشت نکنید چرا که این اظهار نظر آن هم بلافاصله پس از بازی مقابل قطر شاید کمی تند باشد، اما به شدت بر این باورم که مسابقات باید با حضور تمام تیم‌های آمریکایی در یک تورنمنت واحد برگزار شود؛ تیم‌های کونکاکاف و کنمبول.

وی افزود: این نتیجه همه ما را ناامید کرد، همه می‌خواستیم برنده باشیم از هواداران گرفته تا سرمربی؛ باید حواسمان به رقیب باشد و نمی‌توان برای این نتیجه بهانه آورد.

نظر شما