شناسهٔ خبر: 33524164 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در همکاری های اقتصادی ایران و قفقاز شمالی

تأکید بر فعال شدن بخش های خصوصی

­وزیر نیرو به فعال شدن بخش‌های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی در استان‌های مختلف برای همکاری‌های اقتصادی ایران و ناحیه قفقاز شمالی فدراسیون روسیه تأکید کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رضا اردکانیان در حاشیه دیدار با سرگی ویکتوروویچ چباتاریف وزیر ناحیه قفقاز شمالی فدراسیون روسیه افزود: نشست کارگروه مشترک استانی، بین تعدادی از استان‌های ایران و استان‌های جنوب روسیه یا قفقاز شمالی که به طور عمده فعالیت‌ها در زمینه گردشگری و تجارت است.
وی با اشاره به جلسه وزیر ناحیه قفقاز شمالی فدراسیون روسیه با وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع استفاده از مراتع و امکانات این ناحیه برای پرورش دام و واردات گوشت قرمز در دستور کار است.
اردکانیان افزود: در یکی از استان‌های این منطقه ۲۰ هزار هکتار برای این کار در نظر گرفته شده و منتظر گفتگو‌های تفصیلی با وزارت جهاد کشاورزی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بخش دوم کمیسیون همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه فردا در اصفهان و با حضور وزیر انرژی روسیه برگزار خواهد شد گفت: این جلسه به طور عمده محدود به پروژه‌های صنعتی در بخش‌های حمل و نقل، انرژی و نظایر آن است.
اردکانیان تصریح کرد: این دو اجلاس و الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا حدود زیادی چارچوب فعالیت‌ها و همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه را روشن می‌کند.
وی تصریح کرد: از این پس، وظایف بیشتر بر عهده بخش‌های خصوصی به ویژه اتاق‌های بازرگانی در استان‌های مختلف است که با تحرک و فعالیت، ​ از این فرصت فراهم شده از سوی دولت‌ها استفاده کنند و مذاکرات خود را توسعه دهند.

نظر شما