شناسهٔ خبر: 33519800 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شگرد جدید موسسات کنکور برای خالی کردن جیب خانواده‌ها؛

درس خواندن روزهای پایانی کنکور در پانسیون‌های شمال تهران +قیمت

هزینه ماهانه اغلب این پانسیونها که همگی هم در شمال شهر واقع شده اند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالاست و اگر کسی بخواهد روزانه از این پانسیون ها استفاده کند باید روزی ۷۵ هزار تومان هزینه کند. در ضمن این موسسات روز آخر کنکور درس را تعطیل می کنند و برای آرامش روحی و تمرکز بچه ها را به امام زاده صالح می برند و در آخر اگر سری به سایت آنها بزنید در کنار تبلیغات گسترده شان، نام و نشانی از نفرات برتر کنکور در آنها نمی بینید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماه آخر کنکور را دوره طلایی می نامند، دوره ای که باید با برنامه ریزی دقیق بیشترین بهره را از زمان باقی مانده برد. در این میان سر و کله تبلیغات عجیب و غریب برای برنامه ریزی بهتر برای دانش آموزان به میان می آید. کتابخانه های خصوصی با پانسیون های مطالعاتی مکان های کاملا خصوصی هستند که به مدیریت یک کارشناس یا مشاور درسی پایه گذاری شده و محلی برای درآمدهای آنچنانی شده؛ مکان هایی که معمولا زیر نظر هیچ ارگانی از جمله آموزش و پرورش وزارت ارشاد نیست.

«تا حالا به این فکر کردی چرا تو خونه نمیتونی خوب درس بخونی؟ با این که چرا تو خونه بازدهی لازم رو نداری و به قول معروف به اندازه ای که درس میخونی نتیجه نمی گیری؟ نظر ما درباره اصلی ترین دلایل این مشکل اینه: آرام و مطلوب نبودن محیط خانه و اتاق، نداشتن برنامه ریزی درسی روزانه، نبودن نظارت و کنترل حرفه ای بر شیوه مطالعه، حواس پرتی و عدم تمرکز درست، حضور پررنگ موبایل، تبلت کامپیوتر، تلویزیون، تلفن و...

درس خواندن روزهای پایانی کنکور در پانسیون‌های شمال تهران +قیمت

اگر تا الان قبول کردی که به این دلایل نمی تونی خونه درس بخونی حالا به ادامه مطلب توجه کن. تصور کن مدرسه که تعطیل میشه میری به یک سالن مطالعه، بعد از کمی استراحت، مشاور بیاد یه برنامه حرفه ای روزانه بهت بده. بری پشت به میز بشینی و خیلی عالی و با تمرکز و طبق برنامه شروع کنی به مطالعه. حالا در نظر بگیر یک نفر هم کاملا عملکرد تو رو زیر نظر داره و بهت سر میزنه و تامیاد حواست پرت بشه بهت یادآوری می کنه به اینجا میگن کتابخانه و پانسیون مطالعاتی.

یک سالن مطالعه خوب آرامش بخش با فضای سالم و انگیزشی و همراه با خدمات ویژه به نام کتابخانه و پانسیون مطالعاتی کنکور. تازه تو جو رقابتی خوبی هم قرار میگیری و هر روز خودت رو با دوستای دیگه ات مقایسه می کنی و سعی می کنی روز به روز بهتر بشی. ساعت ۱۰ شب هم که بخوای بری خونه باید گزارش عملکرد اون روزت رو تحویل بدی تا مشاور کاملا برنامه هات رو ارزیابی کنه و بهت نمره بده.

خلاصه که هر روز با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت درس می خونی و تمرین و تست حل می کنی و شیوه صحیح مطالعه و تست زنی رو زیر نظر مشاوری مسلط و در محیطی سالم و شاد یاد می گیری و بهترین استفاده رو از زمان باقی مونده می کنی. ۱۷ سال تجربه مشاوره و برنامه ریزی و مدیریت آموزشی پشتوانه این کتابخانه است. اینجا درست در مسیر موفقیت قرار خواهی گرفت و روز به روز به هدفت(کسب رتبه برتر در کنکور و معدل بالا در امتحانات نهایی نزدیک تر خواهی شد. به ما سربزن.»

درس خواندن روزهای پایانی کنکور در پانسیون‌های شمال تهران +قیمت

این جملات نمونه ای از تبلیغات یک موسسه است که شما را مجاب می کند کتابخانه خصوصی بهترین راه برای درست درس خواندن و نتیجه گرفتن است. و بچه هایی که یک سره تحت کنترل هستند در تماس با چند موسسه که تبلیغات گسترده ای دارند: امکانات. شرایط و هزینه های آنها سر در آوردم. شرایط به این ترتیب است. ساعات کاری این موسسات اغلب از ۷، ۸ صبح تا ۱۰، ۱۱ شب است.

یعنی دانش آموزان در تمام طول روز در یک محیط ثابت مشغول درس خواندن هستند. این بچه ها روزانه ۱۰ الی ۱۱ ساعت را برای مطالعه پر می کنند وشبها در حالی که برنامه هایشان توسط کارشناس موسسه چک می شوند به خانه می روند تا فردا هم همین برنامه را تکرار کنند. کارشناس یکی از موسسات می گوید: «این بچه ها هر روز موبایل خود را تحویل می دهند، اگر خودشان برنامه داشته باشند طبق برنامه خود پیش می روند و صرفا از پانسیون استفاده می کنند و اگر نیاز به برنامه درسی داشته باشند ما به آنها برنامه میدهیم تا طبق آن پیش روند. بچه هایی که به این پانسیون ها می آیند معمولا خیلی درس خوان هستند و صرفا نیاز به محیط و فضایی دارند که کل روز را با آرامش بتوانند در آن درس بخوانند. بچه ها پنجشنبه و جمعه ها هم از ساعت ۸ تا ۶ بعدازظهر به پانسیون می آیند و ورود و خروجشان با والدینشان چک می شود. دو روز در ماه هم می توانند غیبت کنند. ما چند زنگ تفریح و یک میان وعده برایشان در نظر میگیریم که خیلی از بچه ها حتی از زنگهای تفریح خود هم استفاده نمی کنند. آنها یک سره زیر نظر و تحت کنترل هستند و برنامه و تایم مطالعاتی شان چک میشود.»

درس خواندن روزهای پایانی کنکور در پانسیون‌های شمال تهران +قیمت

هزینه ماهانه اغلب این پانسیونها که همگی هم در شمال شهر واقع شده اند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالاست و اگر کسی بخواهد روزانه از این پانسیون ها استفاده کند باید روزی ۷۵  هزار تومان هزینه کند. در ضمن این موسسات روز آخر کنکور درس را تعطیل می کنند و برای آرامش روحی و تمرکز بچه ها را به امام زاده صالح می برند و در آخر اگر سری به سایت آنها بزنید در کنار تبلیغات گسترده شان، نام و نشانی از نفرات برتر کنکور در آنها نمی بینید.

این کتابخانه ها چه مجوزی دارند؟ 
اگر در سایت این موسسات بروید همگی زیر نظر یک کارشناس و مشاور راه اندازی و مدیریت می شوند و تنها کافی است شما یک مدرک تحصیلی مرتبط و یک مکان مناسب در بالای شهر داشته باشید تا بچه های کنکوری یکی پس از دیگری به موسسه تان سرازیر شوند. بچه هایی که با تمکن بالایی که دارند قطعا یک اتاق در منزل را می توانند به این کار اختصاص دهند اما به دلیل وجود موبایل و سرو صدا و حواشی احتمالی در خانه ترجیح می دهند در پانسیون درس بخوانند.

به دنبال داشتن مجوز برای این موسسات بودیم اما بهزادی، مسئول ارتباط با رسانه آموزش و پرورش اعلام کرد: «این موسسات همه خصوصی هستند و با هدف سرمایه گذاری احداث شده اند و زیر مجموعه آموزش و پرورش قرار نمی گیرند.» گمان کردیم با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی زیر نظر وزارت ارشاد است، حتما این خصوصی هاهم زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می کنند به همین دلیل با مجید صیادی، مدیرکل اسبق حوزه کتاب وزارت ارشاد تماس گرفتیم. او هم از وجود این کتابخانه ها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت برای اطلاع دقیق تر باید پرس و جو کند. همه این کتابخانه ها هم اظهار داشتند که زیر نظر ارگان خاصی نیستند و تنها با آوردن نام یک کارشناس و مشاور تحصیلی که صرفا برای خودشان شناس بود، مجوز فعالیت به خود می دادند. دیگر این میل شماست که برای درس خواندن خانه را انتخاب کنید. با این پانسیون های مطالعاتی را.

*منبع: هفت صبح

نظر شما