شناسهٔ خبر: 33519053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گیلان پیشرو در اجرای پرونده الکترونیکی سلامت

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خانه ملت: گیلان در اجرای پرونده الکترونیکی سلامت گوی سبقت را از دیگر استان‌ها گرفته است.

صاحب‌خبر -
گیلان پیشرو در اجرای پرونده الکترونیکی سلامتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ ذبیح الله نیکفر در گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران گفت: این طرح آزمایشی در ۳ استان گیلان، زنجان و گلستان اجرا شده که در ارزیابی‌ها گیلان استان برتر شناخته شد ه است.
وی افزود: کارشناسان استان‌های اصفهان، فارس، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران برای الگوبرداری از اجرای پرونده الکترونیکی سلامت به گیلان آمدند و آموزش دیده اند.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از اقدامات تشخیصی تکراری و تجویز و دریافت دارو‌های تکراری جلوگیری می‌کند تصریح کرد: پرونده الکترونیکی سلامت بسیاری از مشکلات نسخه نویسی و نسخه پیچی را برطرف می‌کند و روند درمان را سرعت می‌بخشد.
ذبیح الله نیکفر در ادامه با اشاره به تصویب اختصاص اعتبار برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی مگاهاسپیتال یا بیمارستان جامع در گیلان افزود: زیرساخت فاز اول این بیمارستان با ۴۰۰تخت در سایت لاکان در دست اجراست که ۷۵درصد پیشرفت دارد.
وی به مشکلات بیمارستان جدید پیروز لاهیجان هم اشاره کرد و گفت: برای مجهز شدن این بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز با وزیر بهداشت و درمان رایزنی شده است و قرار است معاون درمان این وزارتخانه بزودی به لاهیجان سفر خواهد کرد.
عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خانه ملت یکی از مشکلات بیمارستان‌های استان را پرداخت نشدن حق بیمه اعلام کرد و افزود: بیمه تامین اجتماعی حدود ۱۵۰میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکار است.
ذبیح الله نیکفر با اشاره به پرداخت نشدن حق بیمه‌ها از آذر۹۷ تا کنون گفت: بر اساس بررسی اسناد، بیمارستان پیروز لاهیجان ۴ونیم میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار است که اگر به موقع پرداخت شود می‌تواند بسیاری از مشکلات این بیمارستان را برطرف کرد.
وی افزود: قرار است ۲هکتار زمین در کنار بیمارستان پیروز برای ایجاد همه بخش‌های بیمارستانی و مراکز علمی بیمارستانی در نظر گرفته شود.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت در بخش دیگری از گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران با اشاره به مشکل پسماند در شهرستان لاهیجان گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر حل معضل پسماند است.
ذبیح الله نیکفر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اولویت‌ها افزود: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و شهرداری هنوز به اولویت‌های مهم لاهیجان واقف نیستند و از استعداد جوانان استفاده نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۲سال از ارائه طرحی برای حل معضل پسماند و تصفیه شیرابه و تبدیل آن به آب قابل استفاده در صنعت و کشاورزی در لاهیجان می‌گذرد خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری لاهیجان به جای سنگ فرش کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها باید از چنین طرح‌هایی برای حل مشکل بزرگ پسماند حمایت کنند.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌ها و رایزنی‌های خود در سطح ملی برای اجرایی شدن طرح تصفیه شیرابه‌ها زباله‌های شهر لاهیجان خبر داد و گفت: باید به جوانان میدان داد تا حداقل می‌توانند این طرح را بصورت آزمایشی اجرا کنند.
ذبیح الله نیکفر از هدر رفت سرمایه‌ها در اموری که به هیچ عنوان ضرورتی ندارند را گلایه کرد و افزود: چرا برخی دستگاه‌ها باید پول ۶دانگ ملکی را که مالک آن ادعا می‌کند ۳دانگ به وی تعلق دارد پرداخت می‌کند و سرمایه را هدر می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به خرابی جاده اسپیلی – گولک دیلمان به علت تردد کامیون‌های حامل سیمان گفت: در آخرین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال۹۷ بهسازی این مسیر را از وزیر راه و شهرسازی خواستار شدم.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت اعلام کرد: نیمی از این جاده آسفالت شده است و بزودی عملیات اجرایی ۷کیلومتر باقی مانده نیز آغاز و تا یک ماه آینده تمام می‌شود.
ذبیح الله نیکفر همچنین با اشاره به طرح ساماندهی ۲رودخانه خرارود و شم رود سیاهکل گفت: طرح ساماندهی رودخانه خرارود در حال ارزیابی است و برای رودخانه شم رود ۵کف بند از ۷کف بند اجرا شده است.
وی به طرح ۴بانده شدن مسیر بازکیاگوراب - سیاهکل نیز اشاره کرد و افزود:برای اجرای این طرح ۱۸میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، اما هنوز ۲ و نیم هکتار از این مسیر تملک اراضی نشده است.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است ۳راه سیاهکل – بازکیاگوراب لاهیجان، سراوان – شفت – فومن و بندرانزلی – رضوانشهر در روند مناقصه و فراخوان قرار بگیرد.
ذبیح الله نیکفر به انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای دیسام تا پایان هفته هم اشاره و اضافه کرد: از مسئولان اجرایی و استاندار تسریع در ایجاد شرایط ایجاد این شهرک را خواستارم تا زمینه اشتغال زایی جوانان فراهم شود.
وی در زمینه اجرای طرح کشت گیاهان دارویی دیلمان نیز گفت: یک تعاونی در دهستان پیرکوه با ۵۰عضو برای کشت زعفران تشکیل شده که دراین راستا هزار و ۳۰۰هکتار زمین در ۲سال گذشته به سامانه آبیاری قطره‌ای مجهز شده است.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: این اداره کل برای اجرای برخی از طرح‌ها موانع و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.
ذبیح الله نیکفر گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اجازه قطع درختان در مستثنیات را به مردم نمی‌دهد که این در درازمدت موجب بی رغبتی مردم به کاشت درخت در اراضی خودشان می‌شود.
وی در ادامه گفتگوی خبر ساعت۲۰ شبکه باران با انتقاد از ویلاسازی غیربومیان در گیلان گفت: چرا به غیربومیان اجازه ویلاسازی می‌دهند، اما برای بومیان سخت گیری می‌شود.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت افزود: چرا اجازه ساخت و ساز ۲۹هزار مترمربع در نوروز محله دیلمان و تغییر کاربری به گروهی داده می‌شود، اما در همان محله برای ۳۰مترمربع حکم تخریب داده می‌شود.
ذبیح الله نیکفر با اشاره به رانش زمین در لاهیجان و سیاهکل گفت: پیگیری‌ها در این زمینه تاکنون جواب نداده است و هنوز ۳۵خانوار روستی سوستان همچنان به دنبال زمین و مجوز ساخت و ساز هستند.

نظر شما