شناسهٔ خبر: 33517581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای زنجان گرم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: کارشناسان این اداره کل وضعیت جوی استان در ۴۸ ساعت آینده را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی سه درجه ای هوا پیش بینی می کنند.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای فعلی شهرستان زنجان ۱۶ درجه است و بعد از ظهر امروز نیز افزایش ابر همراه با وزش باد خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: طی دو روز آینده احتمال ناپایداری‌های محلی و خفیف در بعضی مناطق استان وجود دارد و از روز چهارشنبه تا سه درجه دمای هوای استان کاهش خواهد یافت.

سلطانی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی طی هفته جاری وارد استان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: به خاطر بارش‌های امسال و گرمای فعلی، رطوبت هوا در برخی از شهرستان‌ها از جمله طارم در برخی از ساعات روز نسبت به سایر مناطق بالاتر خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای شهر زنجان طی روز گذشته با ۱۳ درجه به عنوان خنک‌ترین، همچنین آببر با ۳۷ درجه گرم‌ترین شهر استان زنجان ثبت شده است.

سلطانی با اشاره به میزان بارش‌های اخیر افزود: در ۳۰ روز گذشته شهر قیدار ۳۶ میلیمتر، زنجان ۲۳، خرمدره ۲۲، ابهر ۲۰، ماه نشان ۱۷ و آببر ۶ میلیمتر بارش داشتند.

به گزارش ایرنا، میزان بارش‌ها در استان قابل توجه و چشمگیر بوده و افزایش زیادی نسبت به مدت مشابه خود در دراز مدت و سال گذشته داشته است.

در این مدت میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با میزان ۴۱۵ میلی متر، ۳۰ درصد افزایش دارد.

هم اکنون این اداره کل ۶۰ ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد ۳۰ ایستگاه به صورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می‌کند.

۳۲۱۶/‏۸۰۶۸

نظر شما