شناسهٔ خبر: 33511096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزش باد با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

زاهدان-ایرنا- رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در زابل به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

صاحب‌خبر -

محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت از دیروز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان شدت گرفت و بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را کاهش داد.

وی افزود: وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۸ هزار متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۲۳۹ میکروگرم بر مترمکعب که حدود ۲ برابر حد مجاز است، افزایش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته علاوه بر زابل از شهرهای زهک، مهرستان، زاهدان، خاش و سراوان نیز وزش باد متوسط تا شدید گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک دید افقی در زاهدان به سبب وزش باد به ۸ کیلومتر کاهش یافته است، ادامه داد: در چابهار نیز به واسطه افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه رقیق، دید افقی پنج هزار متر است.

دیانتی اظهار داشت: بر اساس خروجی مدل های جوی انتظار می رود وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شهرهای شمال استان تا آخر هفته جریان داشته باشد.

وی افزود: وزش این بادها ضمن کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی نقاط سبب تشکیل توده های گردوغبار شده که به عرض های جنوبی تر منتقل می شوند.

دید افقی در زاهدان به ۴ هزار متر کاهش یافت

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت جوی زاهدان پرداخت و گفت: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر را به ۴ هزار متر کاهش داد.

دیانتی افزود: وزش باد شدید غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان را افزایش داد و شرایط کیفی هوا را ناسالم کرد.

وی ادامه داد: در شهر میرجاوه نیز وزش باد شدید سبب شد تا دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۶ هزار متر کاهش یابد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس نقشه های پیش یابی انتظار می رود تا سه روز آینده وزش باد در شمال و نوار شرقی این استان ادامه داشته باشد گفت: همچنین برآورد ها نشان می دهد در این مدت سرعت وزش باد بیش از چند روز اخیر باشد.

وی تصریح کرد: وزش این بادها در برخی نواحی باعث کاهش دید افقی می شود. همچنین احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی به سمت شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل به زاهدان نیز وجود دارد.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

برچسب‌ها:

نظر شما