شناسهٔ خبر: 33509665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه با فاکس نیوز؛ تکرار یاوه گویی های وزير خارجه ترامپ علیه ایران

خواستار جنگ با ایران نیستیم

مايک پمپئو: ما خواستار جنگ نیستیم، و آنچه در توان داشته‌ایم برای بازدارندگی در خصوص آن به کار گرفته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با مجری برنامه فاکس نیوز ساندی در شبکه «فاکس نیوز» مدعی شد اقدام دونالد ترامپ در زمینه خروج از برجام هوشمندانه بود و گفت: (ترامپ)، کارزار فشار اقتصادی ایجاد کرد که ادامه دارد. ما در همین هفته گذشته نیز ممنوعیتی برای تعدادی از شرکت های پتروشیمی {ایران} گذاشتیم. رئیس‌جمهور ترامپ هر آنچه در توان داشته برای اجتناب از جنگ انجام داده است. ما خواستار جنگ نیستیم، و آنچه در توان داشته‌ایم برای بازدارندگی در خصوص آن به کار گرفته ایم.

<div id="video-display-embed-code_3625326"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2452706/3625326?width=340&height=240"></script></div>

پمپئو در ادامه مدعي شد: ایرانی ها باید این را کاملا روشن درک کنند که ما به اقداماتی ادامه خواهیم داد که ایران را از مبادرت ورزیدن به چنین رفتاری منصرف می کند. من دیروز با شماری از همکارانم در سراسر دنیا تماس گرفتم. اطمینان دارم شرکایی خواهیم داشت که این تهدید را درک می کنند.

وي افزود: باید به یاد داشته باشید که این روزها, بخش بسیار اندکی از نفت خام ما از خلیج (فارس) عبور می کند. چین, برای بیش از 80 درصد نفت خود (به حوزه خلیج فارس) متکی است و در کنار آن, ژاپن, کره جنوبی, اندونزی؛ این کشورها به تردد آزاد در تنگه {هرمز} وابستگی شدید دارند.

وزير خارجه ترامپ در ادامه ادعاهایش افزود: اطمینان دارم زمانی که آنها ریسک، ریسک برای اقتصاد و مردم خودشان و همچنین رفتار وحشتناک جمهوری اسلامی ایران را ببینند، در این زمینه به ما ملحق خواهند شد!

تکرار یاوه گویی های وزير خارجه ترامپ علیه ایران

مايک پمپئو بار دیگر ادعاهای واهی خود را علیه ایران تکرار کرد و در پاسخ به سؤال مجری درباره تردیدهای موجود درباره نقش داشتن {ادعایی} ایران در حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، مدعی شد: هیچ تردیدی درباره آنچه که اتفاق افتاده است, وجود ندارد. اینها, حملاتِ جمهوری اسلامی ایران به کشتیرانی تجاری و آزادی تردد بود، که مقصودی روشن داشت: ممانعت از تردد از تنگه [هرمز]. این حمله در سوی دریای عمانِ تنگه هرمز انجام شد. هیچ تردیدی وجود ندارد، جامعه اطلاعاتی، داده‌ها و شواهد زیادی وجود دارد که جهان شاهد بخش زیادی از آن خواهد بود، اما مردم آمریکا باید مطمئن باشند که ما در خصوص اینکه چه کسی مرتکب این حملات و همچنین شش حمله دیگر در سراسر دنیا شده است، اطمینان بالایی داریم!

<div id="video-display-embed-code_3625300"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2452706/3625300?width=340&height=240"></script></div>

­

پمپئو: هدف آمریکا ایجاد ثبات در منطقه است!

در حالی که آمریکا ده ها هزار کلاهک هسته ای دارد، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه امروز خود با شبکه فاکس نیوز مدعي شد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا صراحت داشته است که ایران به سلاح هسته ای نخواهد رسید. هدف کارزار ما در خصوص ایران همین است.

این در حالی است که مقام معظم رهبری چند روز پیش در دیدار نخست‌ وزیر ژاپن تاکید کردند: ما با سلاح هسته‌ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته‌ای است اما این را بدانید كه اگر ما قصد ساخت سلاح هسته‌ای داشتیم، آمریكا هیچ كاری نمی‌توانست بكند و اجازه ندادن آمریكا هیچ مانعی ایجاد نمی‌كرد.

پمپئو در ادامه با ناديده گرفتن لشکرکشی آمریکا به غرب آسیا و حمله به عراق و افغانستان و حمايت از تروريست هاي تکفيري داعش و جبهه النصره در عراق و سوريه، ادعا کرد: ایجاد ثبات در خاورمیانه نیز بخشی از این تلاش (آمريکا) است. نمی خواهم درباره گزینه های موجود و ناموجود صحبت کنم. رئیس جمهور {آمریکا} این موضوع را کاملا روشن کرده است: ما قرار است به این هدف برسیم. ما پیوسته مجموعه گزینه ها {موجود در خصوص ایران} را برای رئیس جمهور بروز رسانی می کنیم؛ ما برخی از این اقدامات را انجام داده ایم تا که شانس آن افزایش یابد که ایران را مجاب کنیم که این اقدامات به نفع آنها نیست و به نظر می رسد ایران است که می خواهد دامن زدن به این مناقشه را ادامه دهد!

<div id="video-display-embed-code_3625383"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2452706/3625383?width=340&height=240"></script></div>

 

 

نظر شما